×
×
جدیدترین‌‌ها

چشم و هم چشمی به سبک استقلال و پرسپولیس

  • کد نوشته: 14872
  • مرداد 4, 1400
  • در ترکیب منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر، سرخابی‌های پایتخت بیشترین نماینده را مال خود کردند.
    چشم و هم چشمی به سبک استقلال و پرسپولیس

    به گزارش نخست نیوز، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت دیدار به اتمام رسید. در این هفته ۲۴ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و میانگین سه گل در هر بازی به ثبت رسید. هیچ مسابقه‌ای بدون گل تمام نشد و مساوی هم نداشتیم. پنج تیم میزبان به برتری رسیدند و سه تیم میهمان به سه امتیاز دست پیدا کردند.

    در ترکیب منتخب هفته هفت تیم نماینده دارند. در ادامه همراه با ترکیب منتخب باشید.

    گلر: پیام نیازمند(سپاهان):

    ۲ سه واکنش نجاتبخش از او باعث شد تا سپاهان مقابل همشهری خود عقب نیفتد و در نهایت برنده بازی شود. نیازمند در آخرین حضور خود در نقش جهان، کلین‌شیت کرد و یکی از بهترین نفرات محرم نویدکیا در شهرآورد بود.

    مدافعان: موسی کولیبالی(فولاد)، رضا علیاری(سایپا)، امید نورافکن(سپاهان)، آرمان قاسمی(پیکان)

    موسی کولیبالی یک بار دیگر در ترکیب فولاد درخشید و بازهم به جز انجام وظایف تدافعی در نقش یک گلزن ظاهر شد و تیمش را به یک برد حیاتی رساند. کولیبالی زننده گل اول فولاد به صنعت نفت بود.

    رضا علیاری نیز در جریان پیروزی یک بر صفر سایپا مقابل آلومینیوم اراک عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی داشت و کمک کرد تا تیمش به یک کلین‌شیت مهم دست پیدا کند.

    امید نورافکن یکی از زیباترین گل‌های لیگ بیستم را به ثمر رساند و دروازه ذوب را با شوتی سهمگین از فاصله حدودا ۳۰ متری گشود. او در حساس‌ترین زمان ممکن به داد نویدکیا رسید و باعث شد تا بردی حیاتی برای طلایی‌پوشان به ارمغان بیاید.

    آرمان قاسمی نیز به جز گلی که از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ماشین‌سازی کرد به خوبی حملات تیم میزبان را خنثی نمود و نقش رهبری و کاپیتانی را به بهترین شکل ممکن ایفا کرد.

    هافبک‌ها: وریا غفوری(استقلال)، متین کریم‌زاده(استقلال)، احمد نوراللهی(پرسپولیس)، سعید صادقی(گل‌گهر)، محمد خدابنده‌لو(پیکان)

    غفوری کاپیتان استقلال شب درخشانی را در مازندران گذراند و موفق شد ۲ بار دروازه نساجی را باز کند و کمک شایانی به فرهاد مجیدی در راه ثبت یک برد دیگر کند. او البته ستاره اصلی استقلال در این بازی نبود.

    متین کریم‌زاده وینگ‌بک چپ آبی‌ها در این مسابقه مرد اول میدان بود. او موفق شد یک پنالتی بگیرد؛ یک پاس گل بدهد و با یک شوت سرکش یک گل هم به ثمر برساند تا در هفته بیست و نهم اولین بازی درخشانش برای تیم تهرانی را به نمایش بگذارد.

    احمد نوراللهی، هافبک پرسپولیس یک بار دیگر در ترکیب منتخب هفته جای گرفت. او به خوبی بارها خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد و اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود می‌توانست بیش از یک بار به تراکتور گل بزند. با این حال نقش او در تیم یحیی غیر قابل انکار است.

    دیگر ستاره این هفته سعید صادقی بود. بازیکن تیم گل‌گهر سیرجان زننده هر ۲ گل تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی بود. او با این ۲ گل سه امتیاز حساس را برای امیر قلعه‌نویی تصاحب کرد.

    در ترکیب پیکان هم شاهد درخشش محمد خدابنده‌لو بودیم. بازیکنی که هم یک گل به ثمر رساند و هم ۲ پاس گل داد تا روی سه گل از پنج گل تیمش اثر مستقیم گذاشته باشد. او بدون شک شایستگی حضور در ترکیب منتخب هفته را داشت.

    مهاجم: مهدی عبدی(پرسپولیس)

    فوق‌العاده بود. این بهترین توصیف برای نمایش مهدی عبدی در جدال با تراکتور بود. ۲ گل زد و به تنهایی اصلی‌ترین نقش را در کامبک سرنوشت‌ساز پرسپولیس مقابل تراکتور ایفا کرد. عبدی بار دیگر نشان داد مرد روزهای بزرگ است و یک بار دیگر گل‌های حساسی را به ثمر رساند.

    سرمربیان: فرهاد مجیدی(استقلال) و یحیی گل‌محمدی(پرسپولیس)

    در هفته‌ای که نتایج درخشانی توسط تیم‌های بالانشین به دست آمد کار فرهاد مجیدی در مازندران قابل تقدیر بود. او با نیمی از بازیکنان اصلی خود موفق شد در مازندران از سد نساجی‌ای بگذرد که در هفت دیدار گذشته‌اش با ساکت الهامی به پنج برد دست پیدا کرده بود و تنها یک باخت داشت. در ورزشگاه آزادی هم تیم یحیی بازی باخته مقابل تراکتورِ آماده‌ی فیروز کریمی را با برد سه بر یک عوض کرد. سرخپوشان تهرانی در تمام دقایق مسابقه بر بازی سوار بودند تا نشان دهند چقدر برای رسیدن به سه امتیاز عطش داشتند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *