×
×
جدیدترین‌‌ها

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

  • کد نوشته: 14803
  • مرداد 4, 1400
  • دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین از هیات رییسه مجلس خواست لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را اعلام وصول کند و گفت: بیش از ٢٠ روز از ارسال لایحه‌ همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین با قید دوفوریت به مجلس می‌گذرد و هنوز اعلام وصول نشده است.
    لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

    به گزارش نخست نیوز، ابوالقاسم رئوفیان درباره لایحه دائمی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین تصریح کرد: دولت این لایحه را با دو فوریت به مجلس داد اما مجلس با اینکه بیش از ۲۰  روز از این لایحه می‌گذرد هنوز اقدامی درباره‌آن انجام نداده است.

    دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: این موضوع جای سوال دارد که چرا هیات رئیسه مجلس که پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادبا ۲۰۸ امضاء دولت را برای تصویب لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین تحت فشار قرار می‌دهدتا در عمل به ماده ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه به تکلیف قانونی خودعمل کند اکنون از اعلام وصول لایحه استمرار متناسب شدن حقوق بازنشستگان باشاغلین خودداری می‌کند؟

    رئوفیان افزود: دولت طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه برای رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق بازنشتگان با شاغلین این لایحه را تصویب و در ۹ تیرماه امسال با قید دو فوریت به مجلس فرستاد اما مجلس هنوزبوظیفه خودعمل نکرده است.

    فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ادعای برخی از نمایندگان مبنی بر تورم زا بودن این لایحه، تصریح کرد: پس از ۲۸ خرداد و زمانی که دولت این لایحه را به مجلس فرستاد برخی از نمایندگان می‌گویند این افزایش حقوق تورم زاست و نباید همسان سازی دائمی به قانون تبدیل شود. می گویند تامین همسان سازی حقوق کارصندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی است نه دولت! درحالی که تا دیروز دولت را تحت فشار قرار داده بودند که چرا بدهی صندوق‌ها را پرداخت نمی کنید و به فکر تامین معیشت مستمری بگیران و بازنشستگان نیستید؟

    وی اضافه کرد: در آن مقطع نمایندگان پرداخت بدهی صندوق‌ها و تصویب لایحه دائمی شدن را وظیفه دولت می‌دانستند و الان می‌گویند این حقوق تورم زاست ونبایدهمسان سازی دائمی شود چون برای دولت سیزدهم بار مالی ایجاد می کند. اگرمعنای این حرف این باشد که دولت وظیفه ای دربرابر بازنشستگان ندارد و این صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی هستندکه باید همسان‌سازی حقوق را تامین کنند باید بگویند مبالغ صندوق‌ها از کجا باید تامین شود.

    این فعال حزبی تصریح کرد: تبدیل نکردن لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین قابل توجیه نیست و بازنشسته‌ها برای احقاق حق قانونی خود اصرار دارند و نمایندگان باید به قولی که داده‌اند عمل کنند.

    رئوفیان خاطرنشان کرد:می‌گویید این افزاش حقوق تورم زاست جای سوال دارد که افزایش ۶٠ درصدی بودجه مجلس تورم زا نیست اما همسان‌سازی حقوق تورم زا است. شمادربررسی لایحه بودجه۱۴۰۰ وقتی به بودجه۶۳۲میلیارتومانی مجلس رسیدید و آنرا به‌رغم ۹۹۱میلیارد تومان افزایش دادید یعنی افزایش ۶۰درصد نسبت به بودجه سال۹۹ این افزایش تورم‌زا نبود؟ این رویکرد نشان می‌دهد نمایندگان دیواری کوتاه تر از دیوارباز نشسته‌ها که به فرموده مقام معظم رهبری آینه تمام نمای کشور و نماد ایثار و از خود گذشتگی هستند، پیدا نکرده‌اند.

    دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: نمایندگانی که تا پیش از ٢٨ خرداد تلاش می‌کردند و به دولت فشار آوردند تا این لایحه تصویب شود امروز به دنبال این هستند این طرح را از دستور کار مجلس خارج کنند که اصلا زیبنده مجلس انقلابی نیست.

    وی با بیان اینکه حقوق دریافتی بیش از ٩٠ درصد بازنشستگان زیرخط فقر است، گفت: در دو سال اخیر حقوق شاغلین به دوبرابر افزایش پیدا کرد چرا نباید حقوق بازنشستگان نسبت به شرایط اقتصادی بد امروز متناسب با حقوق شاغلان افزایش پیدا کند و فاصله حقوق آنها به حداقل ١٠ درصدی خود برسد و رفع تبعیض شود.

    رئوفیان تصریح کرد: دولت سیزدهم با شعار عدالت‌خواهی روی کار آمده است و مردم به دنبال اجرای عدالت هستند بنابراین امروز باید دولت سیزدهم گره‌ها را باز کند.

    وی با تاکید بر لزوم عدم برخورد سیاسی با این لایحه گفت: برخی نمایندگان با جمع آوری امضا برای تصویب نشدن این لایحه به کار سایر نمایندگان مجلس آسیب وارد می کنند این رفتار کاملا سیاسی است در حالی که با رنج بازنشستگان در شرایط اقتصادی نباید سیاسی برخورد شود و مجلس باید در کنار مردم باشد.

    عضو هیات موسس و دبیرکل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تاکید کرد: امیدوارم رییس جمهوری منتخب به معلمان نگاه ویژه داشته باشد و حقوق آنها که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب معلمان خزانه‌دار ما هستند، ترمیم شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *