×
×
جدیدترین‌‌ها

ایران و لهستان؛ طولانی‌ترین بازی والیبال تاریخ المپیک

  • کد نوشته: 14662
  • مرداد 3, 1400
  • مسابقه تیم‌های ایران و لهستان در نخستین روز رقابت‌های والیبال المپیک توکیو، طولانی‌ترین بازی این رشته در تاریخ المپیک شد.
    ایران و لهستان؛ طولانی‌ترین بازی والیبال تاریخ المپیک

    به گزارش نخست نیوز، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نتیجه سه بر ۲ مقابل لهستان به پیروزی رسید. این بازی ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه طول کشید تا طولانی‌ترین مسابقه تاریخ المپیک از زمان برگزاری این رشته با سیستم امتیازدهی رالی شد. این شیوه از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی اجرا می‌شود.

    بازی ایتالیا و کانادا که صبح دیروز برگزار شد هم این رکورد را با ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه شکسته بود ولی بازی ایران و لهستان، دوباره رکورد را تغییر داد.

    در دوره‌های گذشته مسابقه آمریکا با یونان در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک آتن و دیدار روسیه و لهستان در مرحله گروهی المپیک لندن با ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه، طولانی‌ترین مسابقات تاریخ المپیک بودند.

    مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

    برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در یک گروه قرار دارند و ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه دوم به میدان می‌روند.

    نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران

    ایران ۳ – لهستان ۲ (۱۸-۲۵/ ۲۵-۲۲/ ۲۵-۲۲/ ۲۲-۲۵/ ۲۳-۲۱)

    دوشنبه ۴ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران – ونزوئلا

    چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران – کانادا

    جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران – ایتالیا

    یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران – ژاپن

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *