×
×
جدیدترین‌‌ها

جلوگیری از هرگونه تجمع برای مدیریت کرونا در اولویت است

  • کد نوشته: 14606
  • مرداد 2, 1400
  • استاندار خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی در اولویت مقابله با کرونا است و استفاده از ماسک و بهداشت فردی باید در دستور کار همه مردم باشد.
    جلوگیری از هرگونه تجمع برای مدیریت کرونا در اولویت است

    به گزارش نخست نیوز، حمید ملانوری روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با گذشت بیش از یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا، آستانه تاب‌آوری مردم پایین آمده است که زمینه‌ساز مقاومت‌های مدنی می‌شود و برای اعمال محدودیت‌ها در معذوریت هستیم اما مطمئنا به دنبال ضوابطی حرکت می‌کنیم که سلامت مردم را به دنبال داشته باشد.

    وی گفت: با وجود خیز پنجم کرونا محدودیتی برای واحدهای صنفی در نظر گرفته نمی‌شود اما هر واحد صنفی که نسبت به رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کند، بدون اغماض پلمب شود.

    استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کسب و کار مردم برای ما مهم است و بازدیدها با توجه به تصمیم پیش رو باید گسترده و مستمر باشد.

    وی تاکید کرد: اصناف باید پروتکل‌ها را رعایت و هرگونه تجمع را مدیریت کنند زیرا تا زمانی که رعایت شود، می‌توانند فعالیت داشته باشند.

    ملانوری گفت: پیشنهادی هم برای تجدید نظر در محدودیت‌های واحدهای صنفی به ستاد ملی کرونا ارسال شده زیرا تسهیلاتی که در این مدت برای اصناف در نظر گرفته شد نه تنها حجم خسارت را جبران نکرد بلکه برای پرداخت اقساط تعهداتی را هم به دنبال داشت.

    وی اضافه کرد: در ارتباط با بوستان‌ها و پارک‌ها همان مصوبات قبلی نسبت به تعطیلی بوستان‌ها از غروب ادامه داشته باشد اما در ارتباط با اقناع افکار عمومی طرح شهید سلیمانی همچنان در بوستان‌ها فعال خواهد بود.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: سلامت مردم در اولویت ما است و با مدیریتی که تاکنون صورت گرفته با وجود هم مرز بودن خراسان جنوبی با استان‌های قرمز کرونایی اما میزان فوتی‌ها در استان به شدت کاهش یافته است.

    وی اطلاع‌رسانی، تبلیغات و اقناع‌سازی را مهمترین رکن پیشگیری از کرونا دانست و گفت: باشگاه‌ها، تالارها و استخرها در مناطق قرمز طبق مصوبات باید تعطیل باشند و رستوران‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

    ملانوری اظهار داشت: در ارتباط با زمین‌های ورزشی روباز اصرار ما بر عدم شکل‌گیری تجمع است اما نمی‌خواهیم قشر جوان را از ورزش محدود کنیم.

    وی افزود: درباره چگونگی برگزاری نماز جمعه در استان طبق مصوبات ملی در جلسه کارشناسی تعیین تکلیف خواهد شد و نتیجه تصمیم به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

    در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، سربیشه، درمیان و فردوس نارنجی (پرخطر) و بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *