×
×
جدیدترین‌‌ها

از مدیرعامل پیشین استقلال تا قصه خیابان هزار نام تهران در تلویزیون

  • کد نوشته: 14485
  • مرداد 1, 1400
  • علی فتح الله زاده یکی از مهمان های نهمین قسمت از برنامه «شب نشینی» خواهد بود و «تهران گرد» به سراغ خیابان سی تیر تهران می‌رود.
    از مدیرعامل پیشین استقلال تا قصه خیابان هزار نام تهران در تلویزیون

    به گزارش نخست نیوز، شب گذشته(پنجشنبه ۳۱ تیرماه) در نهمین قسمت از برنامه گفت‌وگو محور «شب نشینی» علی فتح الله زاده حضور خواهد یافت. وی مدت ها قبل خبرنگار عرصه ورزش بوده است. تیمور مودب ریشار ماشین باز خودروهای قدیمی نیز دومین مهمانی است که امشب در «شب نشینی» با محمد سلوکی به گفت‌وگو می‌نشیند.
    گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می کند و تهیه کننده این برنامه نیز کاوه امیری جاوید است.
    قصه خیابان هزار نام تهران را در «تهران ۱۴» ببینید
    مجموعه مستند «تهران ۱۴» در قسمت پنجم خود که جمعه ۱ مردادماه از شبکه ۵ سیما پخش می شود، داستان خیابان هزارنام تهران یعنی خیابان سی تیر و ماجراهای آن را تعریف می کند.
    خیابانی که حالا مردم آن را سی تیر می شناسند، روزگاری خیابان قوام بوده و خیابان ادیان؛ خیابانی که روزها و شب های شلوغی دارد؛ خیابانی که ده ها کافه سیار و دکه غذافروشی، شب هایش را روشن نگه می دارند.
    مجموعه مستند «تهران ۱۴» که سعی کرده با بیانی شیرین و داستانی، قصه بناهای مهم و تاریخی تهران را روایت کند، در هفته های گذشته، داستان خانه موزه تیمورتاش، کاخ گلستان و میدان بهارستان را روایت کرده و این هفته، با روایت ماجراهای خیابان سی تیر، روی آنتن شبکه ۵ سیما می رود.
    روایت پیوند خانوادگی قوام و مصدق، کسانی که هم قجرها آنها را برای نخست وزیری می پسندیدند، هم پهلوی ها. هردوی شان هم دست خالی نبودند از بازار داغ عنوان و القابی که شاهان قجری و پهلوی، به نزدیکان شان می دادند؛ یکی قوام السلطنه بود و آن دیگری مصدق السلطنه. هرچند ماجرا آن طور که آنها می خواستند پیش نرفت.
    مجموعه مستند «تهران ۱۴» که با تهیه کنندگی سمیه عظیمی ستوده و کارگردانی داوود مرادیان، روی آنتن می رود، فریبا باقری را جلوی دوربین دارد و با صدای امین قاضی، داستان تاریخ تهران را برای تهرانی ها، روایت می کند.
    کارگردانی بخش گرافیک «تهران ۱۴» را احسان میرآبادی به عهده دارد؛ او تلاش کرده با استفاده از گرافیک و جلوه های بصری، کمبود تصویر از گذشته را جبران کرده و تهران قدیم را برای مخاطبان بازسازی کند.
    در قسمت پنجم این مجموعه مستند که کاری است از گروه اجتماعی شبکه تهران، رویدادهای مرتبط با خیابان سی تیر، ماجراهای تغییر نام و قصه عبادتگاه های ادیان مختلف این خیابان روایت شده است.

    هشتمین قسمت از برنامه «تهرانگرد» تابستانی پنجشنبه ۳۱ تیر ساعت ۲۰، با اجرای ساسان گلستانه پخش می شود.

    شبکه پنج سیما، در جدیدترین قسمت برنامه «تهرانگرد» حامد دولت مرادی به نمایشگاه «روایت جهاد» رفته که آثاری از مجاهدات مردمی در دوران کرونا را به نمایش گذاشته است.

    دوربین «تهرانگرد» در بخش دیگری، با شهرزاد کمالزاده گشتی در محله بریانک تهران زده است و گزارش توصیفی از این محله برای مخاطبان روایت می‌کند.

    «تهرانگرد» با اجرای ساسان گلستانه و همراهی حامد دولت مرادی و شهرزاد کمالزاده و به تهیه کنندگی سجاد مشحون، در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما هر پنج شنبه ساعت ۲۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.
    تماشای قصه شگل‌گیری «ستاد نانو» در «ما ایرانی ها»
    شبکه پنج سیما تلاش و فعالیت های متخصصان ایرانی را در زمینه فناوری نانو و صنعتی کردن آن را برای مخاطبان روایت می کند.

    شبکه پنج سیما، برنامه «ما ایرانی» پنج شنبه ۳۱ تیرماه ساعت۲۲، تلاش و فعالیت های متخصصان ایرانی را در زمینه فناوری نانو و صنعتی کردن آن را برای مخاطبان روایت می کند.

    عماد احمد وند ریس کارگروه ترویج و فرهنگ سازی شتاد نانو از نحوه شکل گیری ستاد نانو و ماجرای نامه ای می گوید که باعث شکل گیری این ستاد در سال ۱۳۸۲ شد.

    وی که مهمان برنامه ما ایرانی های شبکه پنج سیما با اجرای محمود رضا قدیریان است از شباهت فضاهای خیلی بزرگ و سیارات و کهکشان ها به ذرات ریز و اتم ها و مولوکول ها گفت و تاکید کرد: تصور این مقیاس ها خیلی سخت است البته شاید بتوانیم آنها را تعریف کنیم اما تصور فیزیکی آنها برای انسان دشوار است و این همان چیزی است که این فضای ریزذره‌ها را جذابتر کرده است.

    احمدوند در این قسمت از برنامه ما ایرانی ها اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ محصول ثبت شده در کشور وجود دارد که متاثر از صنعت نانو است.

    وی در ارتباط با پیشرفت چمشگیر ایران در طی این سال ها و همچنین رسیدن از رتبه ۵۷ دنیا به رتبه ۴ دنیا در سال ۲۰۱۷ خبر داد: صنعت نانو در همه صنایع استفاده می شود و در صنایع دارویی، پتروشیمی، نساجی، کشاورزی وپلیمر، رنگ، چوب کاربرد دارد، که باعث تولید و خودکفایی محصولات بسیاری در این حوزه ها برای کشور شده است.

    «ما ایرانی ها» عنوان برنامه ای است که پنجشنبه شب ها ساعت ۲۲ به تهیه کنندگی قاسم اورنگی و با اجرای محمود رضا قدیریان از شبکه پنج سیما پخش می شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *