×
×
جدیدترین‌‌ها

فرماندهان ارتش درگذشت امیرسرتیپ سیاوش جوادیان را تسلیت گفتند

  • کد نوشته: 14331
  • تیر 30, 1400
  • جمعی از فرماندهان و همچنین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت امیرسرتیپ سیاوش جوادیان از پیشکسوتان و فرماندهان سال‌های دفاع مقدس را تسلیت گفتند.
    فرماندهان ارتش درگذشت امیرسرتیپ سیاوش جوادیان را تسلیت گفتند

    به گزارش نخست نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، «امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پیامی درگذشت «امیرسرتیپ سیاوش جوادیان» را تسلیت گفت و افزود: خبر عروج مردان بزرگ و پیشکسوتانی چون امیر جوادیان که عمر گرانمایه خود را در دفاع از ایران سربلند و آرمان‌های اسلام عزیز صرف کرده‌اند، سبب حسرت و اندوه خاطر می‌شود.

    فرمانده کل ارتش در این پیام افزود: کارنامه پرافتخار این فرمانده انقلابی و شجاع در طول حیات پربارش به ویژه در سال های جنگ تحمیلی و پس از آن که به تالیف کتب ارزشمند عملیات‌های دفاع مقدس و تربیت شاگردان نظامی همت گماشت، پر از حماسه‌های ماندگاریست که هر صفحه آن برای نسل جوان ما  درس آموز و باعث غرور و افتخار است.

    موسوی در این پیام ادامه داد: او از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در صف اول ایستادگی در مقابل دشمنان این آب و خاک بود و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت اما تقدیر این بود که برای تدوین تجربیات آن روزهای آتش و خون بماند واینک با بجا گذاشتن گنجینه‌ای ارزشمند از دانش دفاع وجنگ به یاران شهیدش پیوست.

    وی در این پیام خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن استاد بزرگ و فرمانده مخلص به خانواده محترم ایشان، همرزمان و آحاد همکارانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سلامتی و صبر برای بازماندگان و علو درجات معنوی آن مرحوم را از درگاه احدیت خواستارم. امید است خداوند متعال مزد سالها خدمت خالصانه و زندگی معنوی ایشان را از خزائن رحمت خود عطا فرماید.

    حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی نیز در پیام تسلیت خود گفت: خبر درگذشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان شاخص و پیشکسوت دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب تاسف و تالم خاطر شد.

    رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این پیام افزود: این فرمانده ولایی سال های گران‌بهای عمر خود را در راه دفاع از تمامیت ارضی و  ارزشهای اسلامی، آموزش نیروهای جوان و تدوین کتاب‌های تاریخی تحلیلی نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس صرف کرد که امید است خداوند باریتعالی مزد سال‌ها مجاهدت ایشان را از درگاه بی پایان خود عطا فرماید.

    «امیر دریادار سیاری»  معاون هماهنگ کننده ارتش هم در پیامی، درگذشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان را تسلیت گفت و اظهار داشت: خبر درگذشت امیر سرتیپ جوادیان که یکی از فرماندهان نخبه و نام آور ارتش جمهوری اسلامی ایران و از سرمایه‌های کم نظیر نیروهای مسلح کشور بودند، موجب تاثر فراوان شد.

    معاون هماهنگ کننده ارتش در این پیام گفت: این امیر سرافراز با بهره گیری از دانش و نبوغ نظامی و تلاش و خلاقیت بالا در مسوولیت های حساسی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن به عهده داشت، همواره موجب افتخار و اقتدار نیروهای مسلح کشور بود و تا آخرین روزهای حیات پربرکت خود، در انتقال دانش و تجربیات خود افسران جوان تلاش می‌کرد.

    وی در ادامه این پیام یادآور شد: بدون شک یاد و نام این امیر شجاع و خستگی ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال ها عمر با ارزش خود را در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد اهداف عالیه ارتش حزب الله و ولایتمدار معطوف داشته است در دلها و یادها خواهد ماند و در دفتر خاطرات دلاورمردیها و ایثارگری های ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد شد.

    همچنین «امیر سرتیپ کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیامی در پی درگذشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان گفت: خبر درگذشت امیر سرافراز ارتش اسلام، مجاهد سال‌های دفاع مقدس، محقق و استاد برجسته دوران ثبت و ضبط ایثار و حماسه، همرزم و برادر بزرگوارم امیر سرتیپ جوادیان عزیز، موجب تأسف و تألم شد.

    فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این یادگار سال های خون و حماسه، فرمانده ناجیان کردستان در آغازین روزهای انقلاب و از موثرترین فرماندهان دوران دفاع مقدس در جای جای جبهه های حق علیه باطل بود.

    وی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: برکات وجودی این فرمانده ولایی در سمت و مسئولیت های خطیر وی در نیروی زمینی و مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مشهود و پابرجاست.

    امیر سرتیپ جوادیان، هرگز از مجاهدت فی سبیل الله غافل نشد و روزها و سالهای عمر پر برکت خویش را به تربیت جوانان پرشور، انقلابی و مومن در ارتش اسلامی ایران، اختصاص داد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *