×
×
جدیدترین‌‌ها

در نشست خبری منتخبین شورای ششم اسلامی شهر عنوان شد
شهرداری در طراز مشهد و منطبق بر گام دوم انقلاب انتخاب می شود

  • کد نوشته: 14134
  • تیر 29, 1400
  • نخست نیوز – سخنگوی منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد گفت: ما امانت دار رای مردم هستم، این رای به معنای تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری است، شاخص‌های ما در حرکت به سمت جلو استفاده از افراد جهادی، پاکدست و مردمی است. حسن موحدیان در نخستین نشست خبری منتخبین دوره ششم شورای اسلامی […]

    شهرداری در طراز مشهد و منطبق بر گام دوم انقلاب انتخاب می شود

    نخست نیوز – سخنگوی منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد گفت: ما امانت دار رای مردم هستم، این رای به معنای تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری است، شاخص‌های ما در حرکت به سمت جلو استفاده از افراد جهادی، پاکدست و مردمی است.

    حسن موحدیان در نخستین نشست خبری منتخبین دوره ششم شورای اسلامی مشهد افزود: کاری می‌کنیم که در پایان چهار سال مردم ما را به عنوان شورای شهر بشناسند نه شورای شهرداری، به همین منظور در تلاشیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

    موحدیان با اعلام اینکه شورا ششم محل تعامل و همراهی با سایر سازمان‌هاست، نه محل تقابل برای هدر رفت بیت المال، گفت: خود را موظف به هماهنگی با دولت می‌دانیم تا بتوانیم از ظرفیت دولت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

    سخنگوی دوره ششم شورای اسلامی مشهد در مورد نقشه راه اذعان کرد: در نقشه راه تا ۱۴ مرداد بنده به عنوان رئیس سنی و سخنگو انتخاب شدم، همچنین دبیری جلسه به عهده حسین حسامی نهاده شده است؛ تشکیل دبیرخانه برای متمرکز سازی جلسات و هماهنگی‌ها صورت پذیرفته است.

    موحدیان گفت: درصدد تشکیل کارگروه‌هایی هستیم که متناسب با کمیسیون‌های شورای شهر فعالیت دارند؛ باید از ظرفیت افرادی که در مسیر انتخابات آمدند ولی برگزیده نشدند در کارگروه‌های تخصصی استفاده کنیم.

    وی در مورد انتخاب شهردار مشهد بیان کرد: کارگروه تدوین شاخص‌های شهردار مشهد شروع به کار کرده است، ما باید به عنوان خادم در شهر مشهد درک درستی از فرهنگ رضوی داشته باشیم؛ به زودی شاخص‌ها به اتمام می‌رسد و فرایند انتخاب شهردار آغاز می‌شود.

    همچنین دبیر هماهنگی متخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی مشهد هم گفت: رسانه را عضو ۱۶ شورای اسلامی شهر مشهد به شمار می‌آوریم، ما در مجموعه منتخبین شورای ششم یکسری فرضیات را قائل هستیم و بر این اساس وارد کار می‌شویم. اعتقاد داریم مشهد‌مقدس، ام‌القرای جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران است.

    حسین حسامی تاکید کرد: لزوم تدوین نظام مدیریت شهری براساس مولفه‌های شهری و اسلامی است که در مشهد به عنوان موضوع اساسی و زیر‌ساختی بدان پرداخته می‌شود.

    حسامی با اعلام اینکه توجه به رشد و پیشرفت اقتصادی در همه ابعاد، مولفه‌های ایجاد درآمد‌های پایدار و جمعی و استفاده از ظرفیت اقتصاد و زیارت را در دستور کار داریم، گفت: توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه، ایجاد شیب خدمات به سمت پهنه‌های حاشیه شهر و تعریف خدمات زیر ساختی در حاشیه شهر از جمله سیاست‌های شورای ششم‌ است.

    مهدی ناصحی دیگر عضو شورای منتخب ششم مشهد نیز با بیان این که امور فرهنگی را به مردم واگذار و شورا نقش تسهیل کنندگی خواهد داشت، افزود: در مشهد خرده فرهنگ های متعددی وجود دارد که از همه این ظرفیت ها برای رشد شهر استفاده خواهیم کرد.

    وی ادامه داد، نخبگان جوان در زمینه مسائل دانش بنیان و فعالیت های نوآورانه حمایت خواهند شد.

    ناصحی در خصوص ملاک های انتخاب شهردار برای مشهد تاکید کرد، شهردار مشهد در طراز مشهد و منطبق بر گام دوم انقلاب گزینش خواهد شد و ما به دنبال ارتقای برندینگ مشهد در سطح بین المللی هستیم.

    موسی الرضا حاجی بیگلو، یکی دیگر از اعضای منتخب شورای ششم، درباره مسائل اقتصادی مشهد اظهار کرد: پیگیر خواهیم بود تا دولت و مجلس با توجه به شرایط زائرپذیری شهر مشهد و خدماتی که در این شهر به همه مردم ایران ارائه می شود، بودجه مستقلی برای مشهد تعریف کنند. وی ادامه داد: این روزها شاهد خام فروشی زمین در مشهد هستیم و شاهدیم که برخی اقدامات برای هبه زمین 18 هکتاری به دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است. تأمین این زیرساخت ها کار دولت است و ما تا کی باید جور دولت را بکشیم و چرا باید این زمین 1000 میلیارد تومانی هبه شود؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *