×
×
جدیدترین‌‌ها

ربیعی:
ادارات تهران و البرز از فردا تا یکشنبه هفته‌آینده تعطیل شد

  • کد نوشته: 14087
  • تیر 28, 1400
  • سخنگوی دولت گفت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
    ادارات تهران و البرز از فردا تا یکشنبه هفته‌آینده تعطیل شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

    بر اساس تقویم رسمی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عید سعید قربان تعطیل است و علاوه بر آن، ادارات دولتی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت به منظور مدیریت کرونا و مصرف برق، روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.

    به این ترتیب، استانهای تهران و البرز از فردا به مدت شش روز تعطیل است که از این میزان، سه روز تعطیلات ناشی از کرونا و سه روز دیگر نیز، تعطیلات رسمی و پایان هفته خواهد بود.

    سخنگوی دولت گفت: بنابر این مصوبه، در مدت تعطیلات یادشده، تردد خودروهای سواری غیر بومی ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن افراد، علاوه بر جریمه، خودروهای آنان نیز از مسیرها بازگردانده خواهد شد.

    ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

    بنا به اعلام کارشناسان، تعطیلات پیش رو به عنوان یک عامل بازدارنده از هرگونه تجمع در هر سطح برای جلوگیری از ابتلا و افزایش تلفات انسانی کرونا صورت گرفته است و از این رو، هر گونه سفر، تردد، تجمع و دورهمی می تواند به ابتلا به بیماری مرگبار کرونا منجر شود.

    مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا را در سطح کشور در شرایط کنونی به میزان ۴۷ درصد اعلام کرده اند، درحالی که این رقم برای تحقق هدف پیشگیری از کرونا باید به ۹۰ درصد برسد. پر کردن این فاصله و کاهش شیوع کرونا در کشور تنها با اقدام جدی هر فرد از طریق زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمع و تردد میسر است.

    پزشکان نیز به مردم توصیه می کنند علاوه بر اینکه خودشان پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت می کنند، دیگران را نیز بطور جدی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و عدم تردد و سفر و تجمع دعوت کنند.

    بنا به گزارشهای کارشناسی، هر گونه تجمع خانوادگی حتی به صورت حداقل می تواند سلامت همه اعضای خانواده بویژه سالمندان و حتی، کودکان را در برابر کرونا به مخاطره جدی بیاندازد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *