×
×
جدیدترین‌‌ها

سرزمین اژدهای‌سرخ پیشتاز بزرگترین کاروان در المپیک

  • کد نوشته: 13775
  • تیر 26, 1400
  • چین با اعزام ۴۳۱ ورزشکار به المپیک توکیو رکوردار بیشترین تعداد ورزشکاران در المپیک را به خود اختصاص داد اما بیشترین شمار ورزشکاران اعزامی‌اش به المپیک ۲۰۰۸ پکن بازمی‌گردد که خود میزبان بوده است.
    سرزمین اژدهای‌سرخ پیشتاز بزرگترین کاروان در المپیک

    به گزارش نخست نیوز، چین در این دوره از بازی‌های المپیک هیات ۷۷۷ نفری را به توکیو  اعزام می کند که بزرگترین اعزام به المپیک را در چند دوره متوالی به نام خود ثبت می‌کند.

    کمیته المپیک چین اعلام کرد که این کاروان شامل ۴۳۱ ورزشکار با رهبری گوئو ژونگ وِن، رئیس اداره ورزش این کشور است. پکن در سال ۲۰۱۶ معاون نخست وزیر و یک مقام ارشد حزب کمونیست را به عنوان نماینده ویژه شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور به المپیک ریو دو ژانیرو اعزام کرد.

    اما چین در المپیک ۲۰۱۶ ریو کاروان ۷۱۱ نفره خود را اعزام کرد که در آن دوره هم پیشتاز بود. پکن در ریو ۴۱۶ ورزشکار اعزام کرد که در مقایسه با توکیو ۱۵ ورزشکار به این دوره از حضور اضافه شده است.

    چین در المپیک ۲۰۱۲ لندن ۳۹۶ ورزشکار اعزام کرد اما در المپیک ۲۰۰۸ پکن که خود میزبان بوده است ۶۳۹ ورزشکار حضور داشتند و بیشترین حضور ورزشکاران چین به این دوره اختصاص دارد. چین در این دوره با ۵۱ مدال طلا جایگاه نخست را کسب کرد.

    همچنین چین در تاریح حضورش در المپیک مدرن برای نخستین بار در بازی‌های ۱۹۹۲ بارسلونا توانست در جایگاه چهارمی قرار بگیرد که این جایگاه در ۱۹۹۶ تکرار شد. اما در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با کسب ۲۸ مدال طلا سوم شد و در بازی های ۲۰۰۴ آتن با کسب ۳۲ طلا دوم شد.

    چین در ۲۰۱۲ لندن دوباره برای دومین بار  جایگاه دومی را تجربه کرد و برای دومین بار هم در المپیک ریو طعم سومی را هم چشید.

    سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *