×
×
جدیدترین‌‌ها

کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور

  • کد نوشته: 13649
  • تیر 25, 1400
  • سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به چهارشنبه ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش یافت.
    کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور

    به گزارش نخست نیوز، مصطفی رجبی مشهدیروز گذشته در یک پیام تصویری افزود: این میزان کاهش مصرف در نتیجه همکاری خوب مشترکان بخش خانگی با صنعت برق محقق شده است.

    وی ادامه داد: همچنین مصوبه هیات دولت مبنی بر تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور این میزان کاهش را رقم زد.

    سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به این کاهش نسبت به رفع محدودیت در یک نوبت کاری شیفت شب صنایع بزرگ اقدام شد.

    رجبی مشهدی گفت: با هماهنگی دیسپاجینگ ملی نسبت به رفع محدودیت یک نوبته برای صنایع فولاد و سیمان اقدام لازم صورت گرفته است.

    وی ابراز امیدواری کرد: با استمرار کاهش مصرف در بخش خانگی و سایر بخش ها بتوان به تدریج نسبت به رفع محدودیت ایجاد شده برای صنایع سیمان و فولاد اقدام کرد.

    سخنگوی صنعت برق ادامه داد: مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که خاموش کردن حتی یک لامپ منجر به صرفه جویی هزار مگاواتی در شبکه برق خواهد شد.

    رجبی مشهدی افزود: هفته گذشته و این هفته جلسه های خوبی با سازمان بسیج مستضعفین برگزار و نتایج خوبی در زمینه اقدام مشترک برای کاهش مصرف در اداره ها، بخش خانگی و سایر اقشار حاصل شد.

    وی گفت: امید است با تداوم این همکاری ها بتوان تاپایان تابستان با اعمال مدیریت مصرف در همه بخش ها شرایط شبکه برق پایدار باشد.

    سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: اکنون شرایط شبکه در پایداری قرار داشته و تنها یک حادثه درسیستان و بلوچستان بوقوع پیوست.

    رجبی مشهدی افزود: براثر وزش طوفان در این استان دو دکل ۲۲۰ کیلوولت سقوط کردکه بلافاصله برای جایگزینی اقدام شد و اکنون در این منطقه نیز خاموشی نداریم.

    وی ادامه داد: تلاش می شود محدودیت ها از طریق جابجایی بار با سایر نقاط شبکه برطرف شوند.

    سخنگوی صنعت برق درباره کشف رمزارزهایی که از شبکه برق به صورت غیرمجاز استفاده می کنند هم گفت: میزان آنها از ۲۰۰ هزار گذشته و اینها برقی که مصرف می کردند معادل یک نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی بود.

    رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون این میزان کشف شده منجربه کاهش بار شبکه به میزان ۷۵۰ مگاوات شده که این میزان به سایر بخش ها اختصاص داده خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *