×
×
جدیدترین‌‌ها

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 1346
  • مهر 19, 1397
  • سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس از۲۸مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش گشت و گذار، سومین نمایشگاه لباس عاشورایی ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس کشور با هدف ترویج لباس‌های مناسبتی در شان ایام محرم و تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی، استفاده از قابلیت های طراحی دوخت و تولید درعرصه لباس‌های […]

    سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می‌شود


    سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس از۲۸مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    به گزارش گشت و گذار، سومین نمایشگاه لباس عاشورایی ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس کشور با هدف ترویج لباس‌های مناسبتی در شان ایام محرم و تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی، استفاده از قابلیت های طراحی دوخت و تولید درعرصه لباس‌های مناسبتی وعاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و عاشورایی برگزار می‌شود.

    ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طراحی لباس‌های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقه ایده تا محصول و مسابقه تصویرگری عشق ماندگار از برنامه‌های سومین نمایشگاه مدولباس عاشورایی است.

    سومین نمایشگاه لباس عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. بخش مسابقات شامل پوشاک آقایان، پوشاک بانوان، پوشاک کودک و نوجوان، طراحی پارچه و لباس تولید شده (تن پوش جامع)کاربردی است.

    بخش جنبی نیز شامل نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مسابقه ایده تامحصول، مسابقه تصویرگری عشق ماندگار است .

    از محورها و اولویت‌های بخش مسابقه سومین نمایشگاه لباس عاشورایی می‌توان به لباس عزاداری اقوام استان‌ها در ماه محرم، لباس‌های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیات‌ها، لباس مراسم تعزیه‌خوانی واقعه عاشورا، طراحی داستان‌های وقایع عاشورا بر روی لباس، طراحی پارچه با مضامین و اشعار مرتبط با موضوع عاشورا، استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی در طراحی لباس و پارچه اشاره کرد.

    سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» ازسوی کارگروه ساماندهی مدولباس کشور از ۲۸مهر تا ۴آبان ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *