×
×
جدیدترین‌‌ها

افزایش سرعت باد و خیرش گردوخاک در تهران، قم و سمنان

  • کد نوشته: 13274
  • تیر 21, 1400
  • کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در استان‌های تهران، سمنان و قم در سه روز آینده و خیزش گردوخاک خبر داد.
    افزایش سرعت باد و خیرش گردوخاک در تهران، قم و سمنان

    به گزارش نخست نیوز، « امین حسین نقشینه» روز دوشنبه درباره وضعیت آب وهوا اظهار داشت: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور و مناطقی از سمنان، تهران، قم و استان مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهیم داشت. سرعت وزش باد در استان‌های اعلام شده طی سه روز افزایش خواهد داشت.

    وی ادامه داد: در پنج روز آینده در سواحل دریای خزر، رشد ابر و بارش پراکنده وگاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای اردبیل باران پراکنده رخ خواهد داد.

    به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا پایان هفته در ساعات عصر و اوایل شب در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس و هرمزگان رشد ابر، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

    وی گفت: در پنج روز آینده آسمان پایتخت صاف و همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و بعدظهرها آسمان تهران ابری است.

    نقشینه درباره پیش بینی پنج روزه خلیج فارس و دریای عمان گفت: تنگه هرمز روز دوشنبه با امواج با ارتفاع یک متر و روزهای سه شنبه و چهارشنبه تنگه هرمز و بخش شرقی خلیج فارس و بخش غربی دریای عمان با امواج با ارتفاع بیش از یک متر پیش بینی می شود.
    وی اضافه کرد: روز پنجشنبه تنگه هرمز مواج و متلاطم است و بخش شرقی دریای عمان، سواحل زرآباد تا خلیج گواتر به‌ویژه فراساحل مناطق ذکر شده طی روزهای آینده مواج خواهند بود و ارتفاع امواج به بیش از دو متر خواهد رسید که توصیه می شود از هر گونه فعالیت و تردد دریایی پرهیز شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *