×
×
جدیدترین‌‌ها

ربیعی:
گفت و گو با عربستان را تا به حداقل رساندن اختلافات ادامه می‌دهیم

  • کد نوشته: 12862
  • تیر 15, 1400
  • سخنگوی دولت گفت: در گفت و گوهایی که تاکنون بین ایران و عربستان انجام شده، مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم به دست آمده است و این گفت و گوها را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد.
    گفت و گو با عربستان را تا به حداقل رساندن اختلافات ادامه می‌دهیم

    به گزارش نخست نیوز، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات ایران و عربستان متوقف شده است یا نه و ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان جمهوری اسلامی  ایران و دولت عربستان سعودی با این اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز برای صلح و امنیت منطقه، آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفت و و به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته‌ای برای حل و فصل اختلافات احتمالی میان آنهاست.

    وی ادامه داد:در گفت و گوهایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم به دست آمده است. درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان مناسب نیاز دارد.

    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:ما این گفت و گوها و ادامه آن را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد و  مثبت ارزیابی می‌کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل، تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف، این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی است. بهترین راه امنیت منطقه و عدم سو استفاده از کشورها به بهانه‌های امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.

    هدف از خرابکاری اخیر، متوقف کردن گفتگوهای ایران است

    دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در واکنش به انتشار تصاویری از اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی و ناکام ماندن از این قدام گفت: اصل خرابکاری را تایید کردیم بازهم تایید می‌کنیم. البته اهدافش منجر به آسیب انسانی نشده و آسیب تجهیزاتی هم قابل توجه نبود. سقف یکی از سوله‌ها سوراخ شده به ناچار این سقف را برای تعمیر جمع‌آوری کردند و وقتی و سقف جمع آوری می‌شود عکس ها مربوط به زمانه تعویض سقف بوده است و این خرابکاری منجر به آسیب به تجهیزات مهمی اساساً نبوده است و نتوانسته تجهیزات را هدف قرار دهد و در همان سوراخ کردن سقف متوقف شده است

    وی اضافه کرد: ما آگاه بودیم و این اولین بار هم نیست متوقف کردن تلاش های ایران از سوی تنها کشوری که نفع می‌برد تا گفت وگوهای ما متوقف شود برای اولین بار نیست و پیش‌بینی ما این است این برنامه‌ها از سوی این کشور است

    سخنگوی دولت با بیان اینکه این کشور به شدت با هر گونه تفاهم ایران مقابله می کرد و با شدت مخالف هرگونه دوستی و مودت ایران در منطقه است، اظهار کرد: این اقدامات را با تصور این کار انجام داد که بتواند علامت دهد ایران را متوقف کند و دنیا نیازی به گفتگو با ایران ندارد دنبال می کند اما تاکنون و همچنین نمایندگان مطلع شاهد بودند هرگاه خرابکاری صورت گرفت و توان ما افزایش پیدا کرد. در دوره قبل که خرابکاری را در یکی از تاسیسات مان در فردو داشته‌ایم شاهد بودیم و با امکانات پیشرفته تری به جلو رفته‌ایم و اهداف این ها کاملاً مشخص است.

    دولت از همکاری با رییس جمهور منتخب دریغ نمی‌کند

    ربیعی درباره دیدار وزیران دولت دوازدهم با رییس‌جمهور منتخب و محور دیدارها و روند انتقال قدرت در کشور گفت: فکر می‌کنم اولین مواضع را اتخاذ کردیم و اولین کنش را رییس‌جمهور انجام داد که پس از مشخص شدن نتیجه ریاست جمهوری همه ما در دولت خود را مکلف دانستیم با رئیس جمهور به منظور آماده شدن تکمیل فرایند انتقال قدرت همه همکاری را داشته باشیم.

    وی ادامه داد:  رییس جمهور به همین منظور دستور داد همه وزرا نهایت همکاری خود را از جمله برای انتقال تجربیات و تشریح وضعیت موجود و دادن آخرین اخبار اطلاعات به رییس‌جمهور منتخب داشته باشند. دیدار وزرا که با هماهنگی با آقای رییسی رییس‌جمهور منتخب انجام شده و با دفتر رییس‌جمهور و وزرا هماهنگی شده، هر یک از وزیران نوبت به نوبت به دیدار رییس جمهور منتخب می‌روند و انتقال تجارب را انجام می‌دهند.

    ربیعی تاکید کرد: از هیچ همکاری با آقای رییسی و دولتش دریغ نخواهیم کرد و این را یک رفتار اصولی، اخلاقی و در راستای منافع ملی می‌دانیم و امیدواریم الگویی از انتقال خوب قدرت در دولت دوازدهم و سیزدهم در پیش روی ما قرار بگیرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *