×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر فرهنگ:
باید سازوکاری برای بارگذاری اطلاعات محرمانه تدوین شود

  • کد نوشته: 12849
  • تیر 15, 1400
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر تدوین ساز و کاری برای بارگذاری اطلاعات محرمانه، گفت: همچنین باید فرآیند اینکه چه اطلاعاتی در قالب محرمانه قرار بگیرد نیز مشخص شود.
    باید سازوکاری برای بارگذاری اطلاعات محرمانه تدوین شود

    به گزارش نخست نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در جلسه‌ کارگروه رصد فرهنگی کشور، افزود: براساس نیازهای موجود دستگاه‌هایی که در رصد فرهنگی فعالیت می‌کنند باید نوعی هماهنگی وجود داشته باشد تا خروجی کار در ارتقاء ساحت فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد.

    از طرفی دیگر اطلاعات مرتبط با رصد فرهنگی کشور باید برای عموم‌مردم و جامعه نخبگانی قابل دسترس باشد تا به اطلاعات فرهنگی که نیاز دارند دست پیدا کنند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته چند اتفاق خوب در رصد فرهنگی کشور رخ داده است که یکی از آنها سامانه داده‌های فرهنگی است، این سامانه به عنوان نقطه آغاز کار باید جدی گرفته شود و تمام دستگاه‌های عضو و غیرعضو به بالا بردن کیفیت این سامانه کمک کنند.

    ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام آنچه مربوط به حوزه فرهنگ است را در این سامانه بارگذای می‌کنیم اما نیاز است سایر دستگاه‌ها هم در این امر کمک لازم را داشته باشند.

    وی درادامه به سایت رصد فرهنگی کشور نیز اشاره و تصریح کرد: سایت رصد فرهنگی که اخیرا کار خود را آغاز کرده است فرصت جدیدی در کنار سامانه داده‌های فرهنگی فراهم کرده و این دو می‌تواند برای مدیریت فرهنگی و اقدامات عملی کمک‌کننده باشد.

    عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تلاش خود را در این مسیر آغاز کرده و مهم این است که تا پایان دولت دوازدهم کارهایی که مدنظر بوده سرعت پیدا کند.

    در رصد فرهنگی بحث اطلاع‌رسانی عام و خاص بسیار مهم است زیرا باید مطالبه‌گری را در پی داشته باشد، به همین منظور در مدت کوتاه باقیمانده از دولت سایت اطلاع‌رسانی باید کار خود را آغاز کند، از این رو دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را بارگذاری کنند. البته در این زمینه باید بحث روزآمدی مورد توجه باشد و اطلاعات به روز باشد.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته باید یک ساز و کار برای بارگذاری اطلاعات محرمانه تدوین شود، همچنین فرآیند اینکه چه اطلاعاتی در قالب محرمانه قرار بگیرد نیز باید مشخص شود، در این میان استاندارد اطلاعات و بارگذاری آن هم مهم است و باید منطقی برای داده‌ها وجود داشته باشد.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خروجی مطالب در رصد فرهنگی نیز مهم است، خاطرنشان کرد: فرآیند خروجی اطلاعات مهم است به همین منظور باید یک کار مطالعاتی در این راستا انجام شود، البته اینکه کدام پژوهش‌ها به مطالعات تحقیقی تبدیل می‌شود خیلی مهم است، پس باید یک فرآیند حرکتی از سمت داده‌ها به سمت مطالعات و اقدامات عملیاتی داشته باشیم.

    ادبیات این کارگروه باید به یک ‌نظریه مشترک ختم شود، باید ببینیم که از رصد فرهنگی چه می‌خواهیم، ما در رصد فرهنگی باید به دنبال هشدارهای فرهنگی باشیم، از این رو ادبیات نظری این‌ کارگروه باید مستحکم‌تر شود و از داده‌ها به تصمیمات مدیریتی برسیم.

    صالحی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا کارگروه رصد فرهنگی که به طور جدی کار خود را در پیش گرفته بتواند بیش از گذشته به حوزه فرهنگ کمک کند.

     

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *