×
×
جدیدترین‌‌ها

انتظار داشتیم آمبولانس های جدید سال ۹۵ تحویل می شد

  • کد نوشته: 1266
  • مهر 17, 1397
  • وزیر بهداشت، گفت: علاقه مند بودیم ایران خودرو دیزل، آمبولانس های ساخت داخل را سال ۹۵ تحویل می داد. به گزارش گشت و گذار، سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از آمبولانس های جدید و پیشرفته در محل کارخانه ایران خودرو دیزل، اظهارداشت: سال ۹۴، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت را متقاعد کردیم که ۱۰۰۰ […]

    انتظار داشتیم آمبولانس های جدید سال ۹۵ تحویل می شد


    وزیر بهداشت، گفت: علاقه مند بودیم ایران خودرو دیزل، آمبولانس های ساخت داخل را سال ۹۵ تحویل می داد.

    به گزارش گشت و گذار، سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از آمبولانس های جدید و پیشرفته در محل کارخانه ایران خودرو دیزل، اظهارداشت: سال ۹۴، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت را متقاعد کردیم که ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شود و تاکید و حمایت وی در استفاده از تولید داخلی، منجر به قراردادی شد که امروز بخشی از آن، تحویل داده می شود.

    وی افزود: علاقه داشتیم که ایران خودرو دیزل به عهد وفا می کرد و آمبولانس های ساخت داخل را در سال ۹۵ تحویل می داد، اما امروز خوشحالیم که ۳۰۰ دستگاه آمبولانس جدید تحویل داده شد و امیدواریم ۵۰۰ دستگاه دیگر از قرارداد ۸۰۰ دستگاه با ایران خودرو دیزل نیز با سرعت تحویل داده شود تا بدین وسیله اسباب رضایت مردم را فراهم کنیم.

    هاشمی گفت: ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید برای مناطق صعب العبور و شهرهایی که در فصل زمستان، خودروهای معمولی در آنها کارایی ندارند، خریداری شده و در حال ترخیص هستند که امروز ۱۰۰ دستگاه از این نوع آمبولانس های پیشرفته در بندرعباس ترخیص شد.

    وی افزود: تمام تلاش ما در حوزه اورژانس زمینی، هوایی، دریایی و موتورلانس های اورژانس، این است که زمان حضور نیروهای اورژانس بر بالین مددجویان کاهش پیدا کند و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

    وزیر بهداشت ادامه داد: تلاش و هدف ما در اورژانس در ۵ سال گذشته، کوتاه شدن زمان حضور نیروها بر بالین بیماران و ارتقای دانش و مهارت آنها بوده است. البته، مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات، امکانات و آمبولانس ها بدون نیروی انسانی ماهر، بی فایده است.

    وی تاکید کرد: اورژانس، نه تنها برای انتقال بیمار و مصدوم، بلکه برای ارائه خدمات تخصصی به موارد سکته های حاد قلبی و مغزی، خدمات شایسته ای ارائه داده و جان تعداد بسیاری از مردم را نجات داده است.

    هاشمی افزود: در خدمت جدید اورژانس زمانی که بیمار دچار سکته حاد قلبی و مغزی می شود، از بالین بیمار و در طول مسیر انتقال وی به بیمارستان، خدمات و درمان با استفاده از تکنولوژی های روز، تماس با مرکز اورژانس و مشاوره به متخصصان مغز و قلب آغاز می شود و بیمار بلافاصله به اتاق عمل منتقل می شود.

    وی گفت: در برخی از مناطق محروم، اگر بیمارستان و پزشک وجود ندارد، با وجود آمبولانس های اورژانس، می توان بیماران را به مراکز درمانی منتقل کرد.

    انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید

    وزیر بهداشت در حاشیه آیین بهره برداری از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته ناوگان اورژانس کشور از انعقاد قرارداد هزار دستگاه آمبولانس دیگر در آینده خبر داد و گفت: آمبولانس هایی که امروز قرار است افتتاح شوند از نوع دو دیفرانسیل و معمولی و از بهترین مدل های دنیا هستند که با کمک شرکت ایران خودرو دیزل وارد ناوگان اورژانس کشور شده اند.

    هاشمی در این مراسم با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمات مناسب و به موقع اورژانس، نیازمند تجهیز و نوسازی تجهیزات اورژانس و نیروی انسانی خبره و ماهر هستیم، گفت: یکی از افتخارات حوزه سلامت در این دوره، ارتقای اورژانس ۱۱۵ در سازمان اورژانس کشور است. توسعه ناوگان اورژانس کشور از دیگر اقدامات حوزه سلامت در راستای طرح تحول سلامت به شمار می رود و در ۴.۵ سال گذشته، ۳ هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس کشور افزوده شده است.

    وی با بیان اینکه در گذشته عمر متوسط آمبولانس ها ۱۲ سال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر، عمر مفید آمبولانس به ۴ سال کاهش یافته است و نهایتا پس از ۵ سال، دیگر مفید نخواهند بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *