×
×
جدیدترین‌‌ها

حسین کنعانی مقدم ،
اگر اسرائیل ما را بزند ۱۰ برابر جواب می‌دهیم

  • کد نوشته: 109281
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳
  • پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، اکنون شرایط خاورمیانه پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است.
    اگر اسرائیل ما را بزند ۱۰ برابر جواب می‌دهیم

    به گزارش نخست نیوز، پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، اکنون شرایط خاورمیانه پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است.

    نها اندکی پس از حمله موشکی اخیر ایران به فلسطین اشغالی در قالب عملیات وعده صادق ۲، مقام‌های ارشد اسرائیلی تهدیدات گسترده‌ای را با محوریت واکنش این رژیم به حمله مذکور مطرح کردند. ایران تاکید کرده که عملیات موشکی وعده صادق ۲ و شلیک بیش از ۱۸۰ فروند موشک بالستیک به سایت‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل، در پاسخ به اقدام تروریستی چند وقت قبل صهیونیست‌ها در ترور اسرائیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و نقض حاکمیت ملی ایران انجام گرفته است.

    در این راستا، اقدام ایران منطبق بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در راستای حق مشروع دفاع از خود است. از این رو، هرگونه حرکت احتمالی صهیونیست‌ها علیه ایران، نامشروع و با پاسخ سخت‌تر تهران رو به رو خواهد شد. با این همه، هنوز مقام‌های ارشد اسرائیلی و رسانه‌های این رژیم، دست به تهدید علیه ایران می‌زنند. البته که به نظر می‌رسد اسرائیل قصد تلافی دارد و دلیل آن هم این است که این رژیم در نتیجه عملیات وعده صادق ۲، تصویر ادعایی قدرتمند خود در سح منطقه و جهان را مخدوش می‌بیند و به دنبال اعاده حیثیت است. موضوعی که در رابطه با افکار عمومی داخلی فسلطین اشغالی نیز معنا و مفهوم می‌یابد.

    با این همه، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد جنس اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران و ویژگی‌های آن مطرح می‌شود. برخی بر این باورند صهیونیست‌ها به دنبال ضربه زدن به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند و برخی دیگر از هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی و تاسیسات انرژی این کشور سخن می‌گویند. در عین حال برخی دیگر نیز از حمله احتمالی به سایت‌های نظامی و به طور خاص موشکی ایران حرف می‌زنند. در این میان، هنوز سوال اصلی پابرجاست: محتمل‌ترین اقدام اسرائیل علیه چیست و چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

    به نظر می‌رسد در توضیح ویژگی‌های اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران، توجه به ۲ نکته ضروری است.

     

    منبع فرارو

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *