×
×
جدیدترین‌‌ها

با موافقت دادستانهای استانی و فدرال؛
قاتل کانادایی خانواده مسلمان به «جرائم تروریستی» متهم شد

  • کد نوشته: 10914
  • خرداد 25, 1400
  • مرد کانادایی ۲۰ ساله ای که روز ششم ژوئن اقدام به قتل اعضای یک خانواده مسلمان کرد، اکنون با اتهام ارتکاب به «جرایم تروریستی» مواجه شده است.
    قاتل کانادایی خانواده مسلمان به «جرائم تروریستی» متهم شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از رویترز، مرد جوان کانادایی که به اتهام قتل عمد چهار عضو یک خانواده مسلمان دستگیر شده است، اکنون با اتهام «ارتکاب به جرایم تروریستی» مواجه است.

    «ناتانیل ولتمن» ۲۰ ساله مدت کوتاهی پس از حمله ششم ژوئن (۱۶ خرداد) در محوطه یک پارکینگ در شهر لندن در استان اُنتاریو دستگیر شد.

    برخی از دادستان‌های استانی و فدرال موافقت خود را با آغاز رویه قضایی تروریسم علیه این متهم اعلام کردند و بدین ترتیب ولتمن به دلیلِ قتل «سلمان افضل»، همسر، دختر و مادر وی به ارتکاب عمل تروریستی متهم می‌شود.

    «کریستیا فریلند» معاون نخست وزیر کانادا در واکنش به اتهام‌های جدید مطرح شده گفت: «برای ما بسیار مهم است که این اقدام را یک عمل تروریستی بنامیم … و برای ما مهم است که تهدید خطرناکی را که برتری طلبان سفیدپوست متوجه کانادا و مردم این کشور می‌کنند، شناسایی کنیم».

    گفتنی است که این بدترین حمله تروریستی علیه مسلمانان کانادا ظرف سال‌های اخیر است. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷ فردی مجهز به سلاح گرم شش تن از اعضای یک خانواده مسلمان را در مسجدی در شهر کِبِک به قتل رساند.

    هنوز جزئیات بیشتری در مورد علت و انگیزه قتل روز ششم ژوئن در دست نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *