×
×
جدیدترین‌‌ها

دومین رویداد ملی دیابت کشور به میزبانی مشهد مقدس پایان یافت

  • کد نوشته: 108982
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳
  • دومین همایش و رویداد ملی دیابت کشور با حضور جمع کثیری از پژوهشگران،محققان و متخصصان دیابت کشور به صورت آنلاین و حضوری به میزبانی مشهد مقدس طی دو روز پایان یافت.
    دومین رویداد ملی دیابت کشور به میزبانی مشهد مقدس پایان یافت

    نخست نیوز – دبیر برگزاری همایش در گفت و گو با خبرنگار ما درباره هدف برگزاری این همایش گفت: انتقال تجارب،علم روز و به روز رسانی دانش و ارتقای سطح علمی متخصصان دیابت مهمترین هدف و دستاورد برگزاری دومین همایش ملی دیابت در مشهد است .

    علی اکبر رئوف زارع تصریح کرد: با توجه به تجربیات خوبی که در نخستین همایش دیابت در مشهد کسب کردیم و به نتایج قابل قبولی دست یافتیم بر آن شدیم که دومین همایش را هم برنامه ریزی و برگزار کنیم و در این راستا خوشبختانه آخرین دستاوردهای آموزشی،تغذیه ،تحویز دارو ،پیشگیری و توانمند سازی بیمار در برابر عوارض دیابت برای شرکت کنندگان ارایه شد. وی اظهار داشت:در این همایش ۳۲سخنران و ۴۳مقاله ارائه و در کنار اینها ۸ کارگاه آموزش کاربردی جهت انتقال تجارب برگزار شد.

    وی اضافه کرد: با توجه به تجاربی که در این همایش در راستای برگزاری آنلاین همایش کسب کردیم مصمم هستیم همایش بین‌المللی دیابت را به میزبانی مشهد برنامه ریزی کنیم. وی در ادامه به دغدغه ها و نگرانی های جمعیت دیابت پرداخت و اضافه کرد: ضروری است آموخته ها و دانش مرتبط با این بیماری اطلاع رسانی شود و در اختیار عموم جامعه قرار گیرد. زارعی اضافه کرد: بیش از ۸۰درصد جمعیت دنیا با مشکلات دیابت روبرو هستند و این علامت خوبی نیست .

    رئوف زارع همچنین در ادامه به ساخت و تولید داروهای دیابتی در کشور اشاره و گفت: متاسفانه به دلیل تحریم و کمبود مواد اولیه دارو در صنعت داروسازی کشور داروهای مشابه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و پزشکان به ناچار در جهت رفع خطر بیماری ها مجبور به تجویز داروهای مشابه تولید داخل می شوند. وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم واردات تجهیزات پزشکی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا سرعت انتقال تجهیزات درمانی به کشور افزایش یابد و دولت با همکاری سازمانهای بیمه ارائه خدمات را برعهده بگیرد.

     مجید خروشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *