×
×
جدیدترین‌‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی:
اگر آمریکا برگردد مشکلی برای مذاکره نخواهیم داشت

  • کد نوشته: 107918
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳
  • عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در رابطه با بحث آمریکا و ایران هیچ چیزی تغییر نکرده و همان وضعیت گذشته است تا زمانی که آمریکایی‌ها دست از شرارت و خصومت و طلبکاری‌های بی‌مورد بر ندارند، موضع جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد.
    اگر آمریکا برگردد مشکلی برای مذاکره نخواهیم داشت

    به گزارش نخست نیوز، وحید احمدی در مورد مذاکره ایران و آمریکا گفت: رییس جمهور در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد که اگر آمریکا نسبت به مواضع خود عدول کند و برگردد، قاعدتاً مشکلی برای مذاکره نخواهیم داشت، اما مذاکره مشروط به این شرط است و آمریکایی‌ها تاکنون هیچ حسن نیتی در مورد این شرط نشان ندادند.

    ، وی که سابقه حضور در کشور مغرب به عنوان سفیر ایران را دارد با اشاره به اهمیت سفر رییس جمهور به آمریکا آن هم در شرایطی که پرونده هسته‌ای ایران بلاتکلیف است و از طرفی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش‌رو داریم، گفت: اجلاس نیویورک به صورت برگزار می‌شود و همه کشور‌ها در آن حضور پیدا می‌کنند و آنجا محلی برای رایزنی با کشور‌های مختلف است. الزاماً به این ترتیب نیست که بگوییم، چون این نشست در آمریکا برگزار می‌شود فقط مسائل و اهدافی که درباره آمریکایی‌ها وجود دارد، دنبال می‌شود. سفر رییس جمهور به نیویورک فرصتی بسیار مناسبی است که مردم با افکار وایده‌های رییس جمهور آشنا شوند، قطعاً ملاقات‌های مختلفی صورت خواهد گرفت و امکان دارد در این ملاقات‌ها رایزنی‌هایی صورت بگیرد.

    وی افزود: در رابطه با بحث آمریکا و ایران هیچ چیزی تغییر نکرده و همان وضعیت گذشته است تا زمانی که آمریکایی‌ها دست از شرارت و خصومت و طلبکاری‌های بی‌مورد برندارند، موضع جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد. در مورد بحث هسته‌ای هم لازم به حل مسئله میان ما و آمریکایی‌ها نیست چراکه ما عضو NPT هستیم و همه فعالیت‌های هسته‌ای زیر نظر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *