×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد:
حدود یک سوم قطعه سازی خودرو درخراسان رضوی انجام می شود

  • کد نوشته: 107775
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳
  • رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دربازدیداز بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد گفت: به نظر من برای خودرو سازی مان علی رغم اشتغال بالای آن باید برای کیفیت ، قیمت و زیانش یک تدبیر ملی اندیشیده شود.
    حدود یک سوم قطعه سازی خودرو درخراسان رضوی انجام می شود

    به گزارش نخست نیوز، به گزارش ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد فیروزابراهیمی اظهارداشت: استان ما به یمن حضور ایرانخودرو خراسان جزو معدود سرمایه‌گذاری‌هایی است که دولت در استان مان انجام داده است ووضعیت اقتصادی بسیار خوبی است وحدود ۳۰ درصد قطعه سازی کشورمتعلق به استان خراسان رضوی است .

    وی یادآور شد: در کشور در خصوص بحث خودرو مخالفان و موافقان زیادی دارد. موافقان آن به اشتغال بالای خودرو فکر می‌کنندکه طبق آخرین آمارهای داده شده در خودروسازیمان و صنایع وابسته  و زیر مجموعه آن و  همچنین قطعه سازی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر درحال اشتغالند و همچنین مخالفینی هم وجود دارند. زیرا  اگرچه درچهار دهه اخیر حمایت کامل  ازخودروسازی انجام شده است  اما به لحاظ کیفی انتظارات مردم را برآورده نکرده است. ابراهیمی اظهار داشت: شرکت‌های خودروسازی علی رغم اینکه کشورهایی که خودرو سازند به خودرو سازی خویش می‌ بالند اما بخش زیادی از ارزآوری کشورشان از خودرواست اما متاسفانه دوخودروساز بزرگ ما حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان با زیان انباشته مواجهند.

    رئیس خانه صمت خراسان رضوی تصریح کرد:  این در حالیست که بیش از ۳ الی ۵ برابر سرانه تولید خودرو ، نیروهای شاغل وجود دارد. یعنی خودروسازهای رقیب ما مانند کره جنوبی یک سوم تا یک پنجم  نیروهای ما با همین تیراژ،  تولید دارند امااین درحالیست که علی رغم اشتغال زایی فراوانی که  این صنعت درکشور ایجاد کرده است در نهایت بازهم صنعتی است که انتظارات مردم را برآورده نمی کند .

    وی تاکید کرد: به نظر من نیاز اندیشیدن به تدبیری جدی برای خودروسازی کشوراحساس می شود وقتی آحاد مردم جامعه  ازتولیدات خودروسازی سازی مان ناراضی هستند.

    وی یادآور شد:از طرفی  اگر بحث آزادسازی خودروبه شکل واقعی و بدون دستور دولت اجرا شود ودردست بخش خصوصی واردات انجام شود دولت هم از ابزار تعرفه استفاده نامطلوب نکندمن تصور می‌کنم خودرو سازان در فروش خودروهایشان دچار مشکل می شوند .

    ابراهیمی خاطر نشان ساخت: درحال حاضر اگر خودرو سازی های داخلی خودرو های شان را براحتی می‌فروشند بدلیل آنست که در کشور ما خودرو از یک کالای مصرفی،  تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است .

    رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  بیان  کرد: شرکت‌های خوب خودرو سازدر این نمایشگاه شرکت کردندکه تجلی اراده تولیدکنندگان داخلی ومونتاژکاران واردکنندگان بود وامیدواریم شهروندان مشهدی و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط کشور بهره لازم را از این نمایشگاه جذاب برده باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *