×
×
جدیدترین‌‌ها

دیداری پرشور با شاعران خراسان

  • کد نوشته: 107375
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • برای دیداری پرشور با شاعران خراسان حسین ابراهیمی، محمود اکبرزاده، محمود اکرامی فر، بهزاد پورحاجیان، قاسم سرویها، محمدکاظم کاظمی، سیدابوطالب مظفری، هادی منوری، مجید نظافت یزدی، محمدحسین جعفریان، غلام عباس ساعی و مصطفی محدثی خراسانی کتاب «شعر مقاومت خراسان» را ورق بزنید.
    دیداری پرشور با شاعران خراسان

    نخست نیوز – در این کتاب هم می‌توان خاطرات زیبای شاعران از جلسات شعر سخنوران را شنید و هم نمونه‌های شعرشان را گوش فراداد.

    شاعران در این کتاب از شعر الهام‌بخش دفاع مقدس و ادبیات عصر انقلاب، ادبیات جنگ، ادبیات پایداری جهانی، شعر کودک و دفاع مقدس و تأثیر ادبیات مقاومت خراسان بر شعر مقاومت افغانستان نیز سخن به میان آورده‌اند.

    پس بیایید با این کتاب با شاعران سرزمین طلوع خورشید هم‌آوا شویم چرا که «از دیرباز نام خراسان با شعر و حماسه عجین شده است و برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که مردم خراسان یا باید از شعر بهره‌ای داشته باشند و یا از حماسه و دلیری نشانی. مروری بر تاریخ ادبیات فارسی نشان می‌دهد که اولین سبک شعر فارسی، خراسانی است و رودکی پدر شعر فارسی نیز خراسانی است. جالب تر اینکه گستره شعر فارسی در قرن چهارم و پنجم بیشتر حوالی مشرق ایران بوده است. شاعران و نویسندگان پارسی گوی خراسانی نیز بسیارند و وجود شاعرانی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی، دقیقی طوسی، ناصر خسرو قبادیانی، ابوالفضل بیهقی، خیام، عطار نیشابوری و بسیاری دیگر خراسان را به عنوان مهد ادب و عرفان و حماسه معرفی می‌کند».

    کتاب «شعر مقاومت خراسان» کتابی به کوشش سعید حیدری را انتشارات به نشر در ۱۸۰ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان  منتشر کرده است.

    جواد لگزیان

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *