×
×
جدیدترین‌‌ها

در اظهارنظری متملقانه؛
ماکرون: آمریکا با ریاست جمهوری بایدن به مقام رهبری جهان بازگشت!

  • کد نوشته: 10707
  • خرداد 23, 1400
  • رییس جمهور فرانسه در دیدار با همتای آمریکایی خود مدعی شد که ایالات متحده تحت ریاست جمهوری جو بایدن به مقام «رهبر یاری بخش جهان آزاد» بازگشته است!
    ماکرون: آمریکا با ریاست جمهوری بایدن به مقام رهبری جهان بازگشت!

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه روز شنبه در دیدار با «جو بایدن» در حاشیه نشست «گروه هفت» (G7) با ادعای اینکه ایالات متحده تحت ریاست و مدیریت بایدن به مقام رهبر یاری بخش جهان آزاد بازگشته است، بر آسودگی خاطر بسیاری از متحدان واشنگتن از به پایان رسیدن ریاست جمهوری جنجالی «دونالد ترامپ» صحه گذاشت.

    این اظهارنظر ماکرون همچنین مُهر تأییدی بود بر تمجید و تحسین «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از جو بایدن در دیدار روز پنج شنبه که وی را «رایحه یک هوای تازه» خوانده بود!

    هرچند هم ماکرون و هم جانسون آشکارا از مقایسه کردن عملکرد ترامپ با بایدن خودداری کردند، اما هردو از لحن همکاری جویانه (!) بایدن تمجید کرده و گفتند که پس از اقدامات شوکه کننده ترامپ اکنون احساس آسودگی خاطر می‌کنند.

    ماکرون همچنین خطاب به بایدن ادعا کرد: «آنچه شما به معرض نمایش گذاشتید، این است که رهبری شراکت است».

    بایدن نیز در پاسخ گفت که «همانطور که قبلاً گفته‌ام، ما برگشتیم. همه امور در حال انجام است».

    گزارشها حاکی از آن است که در این دیدار رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین درباره تقویت و نوین سازی ناتو، همکاری نزدیک در مبارزه با تروریسم و سایر اولویت‌های مشترک سیاست منطقه‌ای همچون چین و روسیه با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *