×
×
جدیدترین‌‌ها

بیگدلی :
هریس با چالشی به نام جنگ غزه روبه‌رو است

  • کد نوشته: 105840
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳
  • کارشناس مسائل آمریکا گفت: تمام تلاش حزب دموکرات و کاندیدای این حزب، جذب و جلب آرای خاکستری به نفع وی تا روز انتخابات نوامبر خواهد بود.
    هریس با چالشی به نام جنگ غزه روبه‌رو است

    به گزارش نخست نیوز: علی‌ بیگدلی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اتمام مجمع ملی دموکرات‌ها و پذیرش نامزدی این حزب از سوی کامالا هریس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: قبل از هر چیز باید توجه شود که هریس سابقه حضور در ساختار قضایی و حقوقی ایالات متحده به عنوان دادستان کل کالیفرنیا و همچنین شهر سانفرانسیسکو را داشته است ولی عملاً وی در ساختار دیوان‌سالاری ایالات متحده جایگاه دیگری را به نام خود ثبت کرده است. به هر ترتیب او حالا نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به حساب می‌آید و از این به بعد تا روز انتخابات، تمام تلاش وی و حزب دموکرات جذب و جلب آرای خاکستری به نفع وی خواهد بود. او در این میان به نوعی می‌خواهد اوضاع و احوال را به نفع خود مهندسی کند اما باید توجه شود که کامالا هریس به هر ترتیب با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

    وی ادامه داد: بدون شک مشکلاتی که بر سر راه وی قرار خواهد گرفت از سوی ترامپ و حزب جمهوری‌خواه علیه او و حزبش خلق می‌شوند؛ چراکه ترامپ بارها کامالا هریس را به چالش کشیده و به نوعی عزم خود برای هدف قرار دادن وی و حزب دموکرات در مسائل مختلف تصویرسازی کرده است. از این منظر او به نوعی در حال کسب آرای خاکستری در ایالات متحده خواهد بود اما باید توجه شود که او شاید در برخی از سطوح جامعه و طیف متوسط ایالات متحده پیش از ترامپ نفوذ داشته باشد اما به هر ترتیب وی وعده داده تا این طیف را بر خلاف گذشته تقویت کند. این وضعیت در حالی پیش می‌رود که کامالا هریس در کمپین‌های انتخاباتی خود به نوعی بر پذیرش سقط جنین برخلاف نظر جمهوری‌خواهان تاکید کرد.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: هریس به دنبال آن است تا بتواند اوضاع را به نفع دموکرات‌ها و خودش پیش ببرد و میزان بالایی از آرای سرگردان و یا طیف خاکستری را به سوی خود مهندسی کند. این در حالیست که وضعیت خاورمیانه به هیچ وجه مشخص نیست و حتی سطح تنش‌های بی‌سابقه در خاورمیانه و به خصوص جنگ غزه و اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. دموکرات‌ها به دنبال آن هستند تا وضعیت رأی آوری حزب آنها با تکیه بر این تئوری‌ها شفاف شود و در فاز بد به نفع نامزد آنها یعنی کامالا هریس اقدامات خود را عملیاتی کنند و به همین دلیل است که می‌بینیم هریس به همراه جو بایدن به دنبال آن است تا پرونده آتش‌بس غزه قبل از برگزای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حل و فصل شود.

    وی ادامه داد: آنچه در جمع‌بندی مجمع ملی دموکرات‌ها و همچنین پذیرش نهایی رهبری حزب توسط کامالا هریس می‌بایست مد نظر قرار گرفته شود این است که او در سخنرانی اخیر خود صرفاً بر حمایت از اوکراین تاکید کرد و در بخشی دیگر بحث مبارزه با رهبر کره شمالی مطرح شد اما در این بین بخش اعظمی از سیاست‌های اعلامی حدیث به اسرائیل مربوط است. صراحتاً اعلام کرده که اگر به پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر دست یابد، همچنان حمایت از اسرائیل را ادامه خواهد داد و حتی حمله به غزه را حق مشروع اسرائیل برای دفاع از خود قلمداد کرده است. بر این اساس معتقدم او می‌تواند مانورهای سیاسی بیشتری در داخل و خارج از ایالات متحده انجام دهد اما در مقابل، شخصی مانند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قرار دارد که به شدت منتظر آن است تا ترامپ پیروز میدان انتخابات نوامبر خودش را از شر پرونده‌های قضایی راحت کند. به این دلیل است که نتانیاهو همچنان تا موعد مقرر به دنبال ادامه جنگ خواهد بود.

    منبع ایلنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *