×
×
جدیدترین‌‌ها

قرارداد220 میلیارد ریالی دانشگاه فردوسی مشهد و صنعت

  • کد نوشته: 105409
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه با خبرهای خوشی وارد جلسه شد.
    قرارداد220 میلیارد ریالی دانشگاه فردوسی مشهد و صنعت

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی– تاسیس 3دانشکده،افزایش حقوق اساتید،احداث 880 واحد خوابگاهی ،قرارداد220 میلیارد ریالی دانشگاه و صنعت،ارتباط فرهنگی با اصحاب رسانه ،تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی و گسترش تحقیقات و پژوهشها،مسئله محور و اقتصاد محوری دانشگاه از مهمترین برنامه های دانشگاه فردوسی مشهد طی 6ماه گذشته است.

    میرزائی شهرابی در این نشست به رویکردهای تحولی در حوزه های اموزشی،پژوهشی ،ارتباط با جامعه و اقتصاد محوری دانشگاه فردوسی مشهد اشاره و تاکید کرد: تیم جدید مدیریت دانشگاه در صدد تحقق دانشگاهی جامعه محوراست تا با ایجاد تسهیلات رفاهی برای دانشجویان ،اساتید و اعضای هیات علمی پیوند دانشگاه ،صنعت و جامعه را تحکیم بخشد.

    وی با اشاره به این که نسل چهارم دانشگاه مسئله محور و نقش آفرینی اجتماعی را رقم می زند تصریح کرد: باید در راستای اقتصاد محوری دانشگاه و تامین بودجه اختصاصی حرکت کنیم . میرزائی شهرابی در این نشست از تعامل و عقد قرارداد با صنایع و کارخانجات تولیدی خبر داد و اظهار داشت: در اولین گام قرار داد 220میلیارد ریالی با فولاد سنگان منعقد شد.

    و همچنین تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های اجرایی،عملیاتی و سنگ آهن سنگان را برنامه ریزی کردیم که امیدواریم با حمایت دستگاه های متولی در جهت پیوند دانشگاه و جامعه گام های موثری برداریم. هدف ما جذب نخبگان جوان ،اشتغال،حمایت و بهره برداری مفید از پژوهشها و تحقیقات محققان در جهت افزایش تولید و رونق اقتصادی است. رییس دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست به نیاز بازار و مخاطب اشاره و تاکید کرد: نیاز سنجی کردیم و مصمم شدیم نخستین دانشکده معدن و رشته مهندسی معدن را در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس و از ابتدای مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو داشته باشیم همچنین دانشکده علوم و فناوری های راهبردی و حکمرانی از دیگر برنامه های است که در صدد راه اندازی و تأسیس دانشکده قرار گرفته است.

    وی همچنین به تحقیقات و پژوهشهای اثر گذار در جامعه اشاره و تاکید کرد: الهام زیستی باید ملکه ذهن دانشجویان و اساتید و آحاد جامعه بدل شود.

    وی تاکید کرد:مشکل آب بزودی در سطح کشور و جهان بزرگترین دغدغه مدیران خواهد شد در این جهت برنامه ها و پژوهشهای علمی را مطرح و با کمک الهام زیستی و بهره گیری از نظام طبیعی بدون بهره گیری از سیستم های مدرن و تجهیزات گران قیمت با پوشش های گیاهی در جهت شیرین سازی آب حرکت می کنیم وضرورت دارد دستگاه های متولی به خود باوری و اعتماد سازی دانشگاه دست یابند . وی در ادامه به افزایش سرمایه های انسانی و اجتماعی اشاره و اظهار داشت: سرمایه های اجتماعی محور تحقق اهداف اقتصادی ،سیاسی و بین‌المللی است ضروری است نیاز سنجی شود و امکانات رفاهی اقشار تاثیر گذار علمی که در جهت تحقق اهداف تعریف شده برای رونق و توسعه کشور خدمت می کنند راهگشایی صورت گیرد.

    در این راستا دانشگاه فردوسی مشهد پردیس زندگی را بر احداث ۸۸۰واحد مسکونی و خوابگاهی ویژه متاهلین را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه فاز اول این پروژه ۴۲روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

    میرزائی با اشاره به انعقاد قراردادها و تامین بودجه ۱۵۰میلیارد تومانی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد :اعطای ۱۴۰۰پایه تشویقی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه و افتتاح و بهره برداری از فاز اول خوابگاه تازه تاسیس متاهلان از دیگر اقداماتی است که عملیاتی شده است. وی از برگزاری تورهای خبری ویژه خبرنگاران برای بازدید از مراکز علمی،تحقیقاتی و صنایع طرف قرارداد با دانشگاه فردوسی مشهد نیز خبر داد و در خصوص تجهیز مراکز فرهنگی و ارتباطی گفت: روابط عمومی با اختیارات تعریف شده تلاش خواهد کرد که شرایط ارتباطات اجتماعی و پاسخگویی اساتید با جراید را مهیا کند.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *