×
×
جدیدترین‌‌ها

توفان و گرد و خاک در شرق/بارندگی در مناطق وسیعی از کشور

  • کد نوشته: 1053
  • مهر 15, 1397
  • سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و طی دو روز آینده در مناطق وسیعی از کشور بارش باران و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده اما در شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با گشت و گذار گفت: طی […]

    توفان و گرد و خاک در شرق/بارندگی در مناطق وسیعی از کشور


    سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و طی دو روز آینده در مناطق وسیعی از کشور بارش باران و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده اما در شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با گشت و گذار گفت: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز، ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

    احد وظیفه افزود: شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال البرز و تهران، شمال و غرب سمنان و قم خواهد بود.

    وی ادامه داد: همچنین امروز در اردبیل، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس در استان‌های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه و لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، بخش‌هایی از اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات جنوب شرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

    به گفته وظیفه از بعد از ظهر امروز به سبب افزایش گرادیان فشاری و نفوذ هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. این وضعیت را امروز در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق اصفهان و یزد و فردا یکشنبه در استان های خراسان رضوی، شرق اصفهان، خراسان جنوبی،کرمان و سیستان و بلوچستان شاهدیم از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده ای بکار گرفته شود.

    هوای تهران امروز ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *