×
×
جدیدترین‌‌ها

ازتصور جزیره‌ای بودن وزارت ورزش خارج شوید

  • کد نوشته: 105105
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
  • در انتهای لیست پیشنهادی کابینه دکتر پزشکیان با نام دکتر دنیا مالی روبرو شدیم .
    ازتصور جزیره‌ای بودن وزارت ورزش خارج شوید

    نخست نیوز – نام پیشنهادی دکتر دنیا مالی نماینده مردم خونگرم بندر انزلی از چند جهات قابل بررسی و واکاوی است .
    قصد ورود به انتخاب یا عدم انتخاب ایشان، به دلیل دو تابعیتی بودن فرزندشان را ندارم اما لازم است عملکرد ایشان را در محور فعالیتهای حرفه ای و آماتور مردم ورزش دوست انزلی همچنین مشکلات زیست محیطی منطقه  در طول نمایندگی پنج ساله شان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم .
    ابتدا ورود کنیم به مراتب سخت افزاری ورزش شهر بندر انزلی و آنوقت  با ترازو  ،میزان فعالیت  ایشان را دردو فاز ورزش و محیط زیست   وزن کنیم .
    انزلی دارای یک استادیوم کهن و ازچند سالن چند منظوره برخوردار است که بیشتر این فضاها در دوران قبل از انقلاب ساخته شده است و این شهر همانند شهرهای بزرگ کشوربا  ازدحام جمعیت مواجه شده است و نمایندگانی که در طول انقلاب نماینده مردم شریف انزلی در مجلس حضور داشتند به جهت تمرکز افکارشان در حوزه  سیاست و… کمتر به سازه و یا توسعه ورزشگاههااهتمام ورزیدند .وبه همین دلایل  ایرادی  به سیاست های رفتاری نمایندگان ادوار  گذشته وارد نیست .
    دکتر دنیا مالی به مدت ۵سال در مجلس بعنوان نماینده مردم انزلی حضور داشته اند و ایشان در طول صدارت در مجلس بدلیل جزیره ای بودن انزلی تمام مشکلات ریز و درشت منطقه را بوضوح شناخته و می شناسند  و مهمتر اینکه به  عشق و علاقه مردمان این منطقه، نسبت به تیم محبوب و ریشه دار ملوان   و نابودی مرداب هم به خوبی آگاه است  ، حال باید از این نماینده مردمی پرسش شود تاکنون برای اجرای مراتب سخت افزاری و توسعه این منطقه توریستی   چه اقداماتی تاکنون انجام داده اید ، که از دیده ها پنهان مانده است  ؟ و حتی برای تیم  افتخار آفرین این شهر  ملوان بندر انزلی  چه تمهیداتی فراهم نموده اید که این تیم یکی از سر آمدان باشگاههای کشور شود ؟
    طبق شواهد و همچنین مصاحبه سعید دقیقی ، نماینده مردم انزلی  نتوانسته  به لحاظ مالی تنها نماینده شهرستان انزلی را در لیگ برتر حمایت کند. و این امر منجر به جدایی زودهنگام سعید دقیقی و دستیاران  کار آمدش شد .
    مدیریت در وزارت ورزش به مثابه یک جزیره و یا یک بنگاه تجاری کوچک نیست برای تصدی این پست نیاز به تجربه و دانش و مدیریت کلان و بین المللی است . شرط انتخاب در وزارت ورزش فراتر از ارگان و سازمانهای دیگر است که باید با رویکرد دیگری به آن نگاه کرد .
    ایران از  ۳۱ استانهای بزرگ و کوچک با جوانان مستعد در رشته های مختلف شکل گرفته و توجه به زیر ساختار های این استانها از عملکرد سایر   وزرا خارج بوده  است کما اینکه در طول سالهای اخیر ضعف همه مدیران ارشد ورزشی در نمودار  رقابتهای آسیایی ، جهانی ، و المپیک کاملا خود را نشان داده است . و به همین  بهانه شایسته است در انتخاب وزیر ورزش  و ارکان مرتبط با آن توجه ویژه ای شود .
    باید در نظر داشت   ،تجربه و تحصیلات میدانی جناب دکتر دنیا مالی در پارامترهای دیگر خلاصه می شود و با یک تجربه ریاست قایقرانی نمی شود بر مسند همه ورزش های حرفه ای،  آماتور ، و همگانی قرار گرفت  .
    معرفی دکتر دنیا مالی  بعنوان وزیر ورزش فقط ضریب آزمون و خطا را بهمراه خواهد داشت که سالهاست در این حوزه همه مخاطبان ورزش با آن مواجه بودند  .
    در کلام پایانی باید افزود ، این نماینده  بترتیب کنترل ، رهبری ، برنامه ریزی ، ساماندهی تخصصی  در  ورزش های داخلی و برون مرزی را ندارد به همین جهت باید بدنبال آلترناتیوهایی رفت که با داشتن علم و تجربه از عهده این مسئولیت بزرگ بر آیند   .
    تا با رویکرد دیگری نشاط اجتماعی را به کشورمان باز گرداند .

    مهرشادعنبری

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *