×
×
جدیدترین‌‌ها

ند پرایس:
ما نگران عدم ارایه اطلاعات لازم از سوی تهران به آژانس اتمی هستیم!

  • کد نوشته: 10463
  • خرداد 20, 1400
  • سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در سخنان خود مدعی شد که واشنگتن به شدت نگران عدم ارایه اطلاعات هسته‌ای لازم از سوی تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
    ما نگران عدم ارایه اطلاعات لازم از سوی تهران به آژانس اتمی هستیم!

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از رویترز، «ند پرایس» شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در یک‬ نشست‬ خبری‬ مدعی نگرانی فزاینده ایالات متحده نسبت به عدم ارائه اطلاعات هسته‌ای لازم از سوی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

    در نشست خبری شامگاه چهارشنبه، ند پرایس در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به ادعاهای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر دشوارتر شدن روند تمدید توافقنامه پادمانی با ایران مدعی شد که ایالات متحده به شدت نگران عدم پاسخگویی ایران به درخواست آژانس برای دریافت اطلاعات موردنیاز درباره فعالیت‌های هسته‌ای و اعلام نشده تهران است.

    وی در ادامه تأکید کرد که واشنگتن از مدیرکل آژانس و این نهاد ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای در پیگیری درخواست خود برای دریافت اطلاعات موردنیاز از تهران حمایت می‌کند.

    پرایس همچنین در مورد بازگشت «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به پایتخت اتریش برای شرکت در ششمین دور مذاکرات وین گفت که ظرف روزهای آینده رابرت مالی برای شرکت در ششمین دور گفتگوهای غیرمستقیم با ایران به وین بازخواهد گشت.

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: «در مورد اینکه در دیدار رییس جمهور (بایدن) با همتایان اروپایی خود در روزهای آینده ایران موضوع گفتگو خواهد بود یا خیر، من نمی‌خواهم پیش از کاخ سفید حرفی در این باره بزنم. با این حال، رابرت مالی و تیم همراه بار دیگر در روزهای آتی این فرصت را خواهند داشت که با همتایان فرانسوی، چینی، آلمانی، انگلیسی و روسی که اعضای باقی مانده در برجام هستند، دیدار و گفتگو کنند».

    ند پرایس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران ظرف ده روز آینده برای سرعت بخشیدن به گفتگوها و رسیدن به یک توافق با ایران احساس فشار می‌کند یا خیر، گفت: «خب ما تشخیص دادیم این چالشی است که لازم است حل و فصل شود و اینکه ما با فوریت با این قضیه برخورد کردیم. هیچ چیزی به اندازه این واقعیت که ایران هرچقدر از راستی آزمایی و رژیم دیده بانی دقیق دور بماند، برنامه هسته‌ای آن به طور بالقوه خطرناک‌تر خواهد شد، برای ما از اهمیت و فوریت برخوردار نبوده است».

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که «ایالات متحده بر این باور است که دیپلماسی راه حلی پایدارتر برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای ارائه می‌کند و از این رو ما خواهان بازگشت (به عرصه دیپلماسی) هستیم. مؤثرترین راه برای اینکه مطمئن شویم ایران هیچوقت آمریکا، اسراییل و دیگر کشورها را با سلاح اتمی تهدید نمی‌کند، دیپلماسی است».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *