×
×
جدیدترین‌‌ها

خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز؟ انتخاب شما کدام است؟

  • کد نوشته: 104342
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
  • در این مقاله به طور خلاصه اسپرسوساز و قهوه ساز را بررسی کرده ایم و در آخر نکاتی را برای انتخاب میان خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز ارائه داده ایم.
    خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز؟ انتخاب شما کدام است؟

    انتخاب میان خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز یکی از دو راهی های سخت است. دلیل سختی می تواند نشناختن این دو محصول باشد. به همین دلیل ما این مقاله را آماده کرده ایم تا شما انتخاب منطقی تری میان این دو دستگاه داشته باشید.

    اسپرسوساز چیست؟

    همان طور که گفتیم به خاطر ناآگاهی نسبت به این دستگاه ها در خرید اسپرسوساز و قهوه سازها دو به شک هستید. به همین دلیل در ادامه به نقل از فروشگاه لوازم خانگی کارن، هر کدام از محصولات را بررسی می کنیم. اسپرسوساز برای تهیه اسپرسو، نوعی قهوه غلیظ و فشرده، ساخته شده. اسپرسو با عبور آب گرم با فشار بالا از قهوه آسیاب شده ریز تهیه می شود. این فرآیند عصاره ای غلیظ از قهوه با طعم و عطر قوی تولید می کند.

    انواع اسپرسوسازها

    برای خرید اسپرسوساز خوب است که با انواع این دستگاه نیز آشنا بشوید. به طور معمول سه نوع اسپرسوساز در بازار وجود دارند:

    • اسپرسوسازهای خانگی
    • اسپرسوسازهای حرفه ای
    • اسپرسوسازهای دستی

    قهوه ساز چیست؟

    قهوه ساز دستگاهی است که برای تهیه قهوه از طریق دم کردن قهوه آسیاب شده با آب گرم استفاده می شود.

    انواع قهوه سازها

    آشنایی با انواع قهوه سازها نیز در انتخاب میان خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز به کمک شما می آید:

    قهوه ساز قطره ای

    قهوه سازهای قطره ای رایج ترین نوع قهوه ساز هستند. در این نوع قهوه ساز، آب گرم به آرامی روی قهوه آسیاب شده ریخته و قهوه دم شده در قوری  آن جمع آوری می شود.

    قهوه ساز فرانسوی

    قهوه سازهای فرانسوی از یک محفظه شیشه ای و یک پیستون فلزی تشکیل شده اند. برای تهیه قهوه در آن، قهوه آسیاب شده و آب گرم به داخل محفظه اضافه و سپس پیستون به سمت پایین فشار داده می شود تا تفاله قهوه را از نوشیدنی قهوه جدا کند.

    قهوه ساز مخزن دار

    قهوه سازهای مخزنی یا مخزن دار قهوه را تحت فشار دم می کنند. قهوه تولید شده در این نوع قهوه سازها به نسبت غلیظ و با طعم قوی تر است.

    قهوه ساز سرد دم

    قهوه سازهای سرد دم یا کلد برو از آب سرد برای دم کردن قهوه به آرامی در طول چند ساعت استفاده می کنند. قهوه تولید شده در  این نوع قهوه سازها قهوه ای با طعم ملایم تر است.

    فروشگاه لوازم خانگی کارن

    دو راهی میان خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز

    انتخاب بین خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. در اینجا خلاصه ای از تفاوت های کلیدی میان این دو دستگاه آورده ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم:

    طعم

    • اسپرسو ساز: اسپرسو قهوه ای غلیظ و متمرکز با طعم و عطر قوی است.
    • قهوه ساز: قهوه تهیه شده با قهوه ساز طعم ملایم تری نسبت به اسپرسو دارد.

    کافئین

    • اسپرسو ساز: اسپرسو به دلیل نسبت قهوه به آب و روش دم کردن، به طور کلی کافئین بیشتری نسبت به قهوه تهیه شده با قهوه ساز دارد.
    • قهوه ساز: قهوه تهیه شده با قهوه ساز کافئین کمتری نسبت به اسپرسو دارد.

    راحتی

    • اسپرسو ساز: تهیه اسپرسو کمی دشوارتر از تهیه قهوه با قهوه ساز است.
    • قهوه ساز: تهیه قهوه با قهوه ساز به طور کلی آسان تر از تهیه اسپرسو است. البته این مورد به نوع قهوه ساز شما نیز بستگی دارد.

    قیمت

    • اسپرسو ساز: اسپرسوسازها معمولا گرانتر از قهوه سازها هستند.
    • قهوه ساز: قهوه سازها به طور کلی ارزان تر از اسپرسوسازها هستند. با این حال ممکن است قهوه سازهایی نیز بسیار گران قیمت تر از اسپرسوساز باشند.

    جمع بندی

    در این مقاله سعی کرده ایم میان انتخاب اسپرسوساز یا قهوه ساز به شما کمک کنیم. به طور کلی می توان پرسید که چه نوع قهوه ای را ترجیح می دهید؟ اگر طعم قوی را دوست دارید، خرید اسپرسوساز انتخاب درستی برای شما است. اگر قهوه ای با طعم ملایم تر را ترجیح می دهید، قهوه ساز بخرید.

    اگر به دنبال خرید اسپرسوساز یا قهوه ساز هستید، حتما به سراغ فروشگاه هایی همانند فروشگاه لوازم خانگی کارن بزنید. چرا که این فروشگاه ها به همراه محصول، ضمانتی نیز ارائه می دهند.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *