×
×
جدیدترین‌‌ها

تحقق عدالت در سلامت باید اولویت برنامه‌های رییس جمهوری آینده باشد

  • کد نوشته: 10426
  • خرداد 19, 1400
  • رییس ستاد سلامت مرکزی حجت الاسلام رییسی گفت: عدالت در سلامت و توجه به مشکلات کادر بهداشت و درمان باید جزو اولویت‌های برنامه‌های رییس جمهوری آینده باشد.
    تحقق عدالت در سلامت باید اولویت برنامه‌های رییس جمهوری آینده باشد

    دکتر محمد علی کیانی روز سه‌شنبه در گفتگو با نخست نیوز افزود: تحقق عدالت در سلامت گستره وسیعی داشته و نیازمند توجه به مولفه‌های مختلف از جمله رسیدگی به مسائل معیشتی کارکنان حوزه بهداشت و درمان، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی تا دورترین مناطق محروم، مقدم بودن پیشگیری بر درمان، افزایش سواد سلامت مردم و شایسته سالاری در مدیریت است.
    وی با اشاره به برنامه‌های حجت الاسلام رییسی در این دوره از انتخابات ادامه داد: پرداخت معوقات پرستاران، اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، الکترونیکی شدن خدمات سلامت، طرح نظام ارجاع درمان از اهداف و برنامه‌های مورد تاکید حجت الاسلام رییسی است که همه این موارد عدالت در سلامت را در بردارد.

    رییس ستاد سلامت مرکزی حجت الااسلام رییسی گفت: برای تحقق عدالت در سلامت باید استراتژی تعریف کنیم و از شعارگرایی پرهیز کرده و پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم که در این راستا با اقدامات و الگوهای پیشگیرانه بوسیله آموزش و خود کنترلی مردم در زمینه بیماریها می‌توان از هدر رفتن منابع جلوگیری کرد.
    وی افزود: در دوران کرونا و شرایط کنونی کادر درمان اعم از پزشک و پرستار از جان خود گذشتند اما آنچنان که می‌بایست دیده نشدند و کار خاصی برای آنها انجام نشد و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم افسار گسیخته با مشکلات و معضلات بسیار روبرو بوده و هستند.
    دکتر کیانی با اشاره به اینکه ساختار و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگرند، ادامه داد: در حوزه سلامت نیز این دو جنبه از اهمیت بسزایی برخوردارند بطوریکه اگر ساختار معیوب باشد با بهترین مدیر نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و اگر مدیر نیز کفایت و کارآمدی لازم را نداشته باشد با بهترین ساختار نمی‌توان موفق عمل کرد.
    وی گفت: نداشتن مدیریت صحیح یعنی بی‌توجهی به عدالت در سلامت و مدیری که سرجای خودش نباشد و با حزب و گروه و رانت سر کار بیاید، توان مدیریت را ندارد و باعث هدر دادن منابع و نابسامانی در حوزه‌های مختلف از قبیل مافیا و قاچاق دارو و نابسامانی در توزیع دارو می‌شود.
    کیانی سوء مدیریت، انحصار و عدم توزیع مناسب را از جمله معضلات کنونی کشور در زمینه دارو دانست و افزود: در شرایط کنونی کشور دچار مافیا و قاچاق دارو است به طوریکه انسولین با ارز چهار هزار و ۴۰۰ تومانی وارد و با ارز ۲۵ هزار تومانی به کشورهای همجوار فروخته می‌شود و از سوی دیگر مسافران عراقی و کشورهای همجوار هنگام بازگشت به کشورشان داروهای ارزان قیمت ما را خریداری می‌کنند در حالی که خودمان در کشور دچار کمبود هستیم.

    سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *