×
×
جدیدترین‌‌ها

افتتاح نمایشگاه آثار هلند در ایران/آخرین جزئیات ویزای اربعین

  • کد نوشته: 1039
  • مهر 15, 1397
  • آخرین اخبار از صدور ویزای اربعین، برپایی نمایشگاه آثار باستانی هلند در ایران، تحویل سرِ سرباز هخامنشی به سازمان میراث فرهنگی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود. به گزارش گشت و گذار، این هفته سرِ سرباز هخامنشی به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد. معاون اداری مالی وزارت امور […]

    افتتاح نمایشگاه آثار هلند در ایران/آخرین جزئیات ویزای اربعین


    آخرین اخبار از صدور ویزای اربعین، برپایی نمایشگاه آثار باستانی هلند در ایران، تحویل سرِ سرباز هخامنشی به سازمان میراث فرهنگی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

    به گزارش گشت و گذار، این هفته سرِ سرباز هخامنشی به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد. معاون اداری مالی وزارت امور خارجه طی مراسمی این اثر تاریخی را که رئیس جمهور همراه خود از نیویورک به ایران آورده بود به سازمان میراث فرهنگی تحویل داد.

    در این هفته همچنین خبر رسید که حسن بلخاری رئیس گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر شد. این گروه با حضور استادان فرشچیان، امیرخانی و رجبی به ریاست حسن بلخاری تشکیل شد.

    در این هفته همچنین باغ سیب کاخ مروارید دوباره خبرساز شد.

    حجت الاسلام فخرالدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به گشت و گذار گفت: بنیاد مستضعفان قصد دارد تا باغ سیب کاخ مروارید را از فهرست میراث ملی خارج کند به همین دلیل شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برده است.

    هدف از خروج باغ سیب از فهرست میراث طبیعی، تخریب و از بین بردن درختان این اثر طبیعی است.

    در پی این موضوع، اداره کل میراث فرهنگی دفاعیه خود را به دادگاه اعلام کرده است و در آن توضیح داده که چرا این باغ باید در فهرست میراث ملی ثبت باشد.

    مجتبی کریمی رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه نیز در این هفته در گفت وگویی با گشت و گذار درباره آخرین وضعیت ویزای اربعین گفت: امسال ویزای اربعین، لب مرز به کسی داده نمی شود. همچنین سامانه ای طراحی شده تا جلوی افرادی که با ویزای جعلی سفر می کنند، گرفته شود و مردم هم خودشان بتوانند ویزای جعلی را از ویزای اصلی تشخیص دهند.

    همچنین عراق ویزای فوری صادر می کند اما چون باید روند سازمان حج و زیارت ایران طی شود، برای گرفتن این ویزا باید ۴-۳ روز زمان بگذارند.

    کریمی ادامه داد: قیمت تمام شده برای صدور ویزای اربعین ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است که تا ۵ روز قبل از اربعین در ۲۰ نمایندگی کشور صادر می شود.

    در این هفته مهمترین خبر دیگر درباره افتتاح نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی موزه هلند در ایران بود. در این باره رئیس موزه درنتس و معاون استاندار شهر درنته در نشست خبری حضور پیدا کردند و گفتند که این آثار در پی تفاهم امضا شده بین ایران و هلند به ایران آمده است. هم اکنون نیز آثار تاریخی ایران در هلند به نمایش درآمده است.

    ۱۲ یورو هزینه ورود به نمایشگاه ایران در هلند است که طبق گفته مسئولان موزه درنتس در این مدت ۸۰ هزار نفر از نمایشگاه ایران دیدن کرده اند، بنابراین چیزی در حدود ۹۶۰ هزار یورو درآمد موزه هلند از نمایشگاه ایران بوده است.

    اکنون نمایشگاه آثار هلند در ایران نیز افتتاح شده و تا ۶ ماه دیگر این آثار در ایران خواهد بود. هزینه ورود به این نمایشگاه ۵ هزار تومان اعلام شده است.

    در مراسم افتتاح این نمایشگاه، سفیر هلند در ایران نیز حضور داشت و قرار بود علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم شرکت کند اما حضور نیافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *