×
×
جدیدترین‌‌ها

استایل کژوال و تابستانی زنانه

  • کد نوشته: 103769
  • مرداد 9, 1403
  • در دنیای شلوغ امروز، راحتی حرف اول را می‌زند. این موضوع در مورد لباس پوشیدن نیز صدق می‌کند. استایل کژوال، سبکی از پوشش است که بر پایه راحتی بنا شده و در عین حال شیک و امروزی به نظر می‌رسد. به همین خاطر طرفداران زیادی دارد و افراد در هر سطحی به آن علاقه‌مند هستند.
    استایل کژوال و تابستانی زنانه

    در این مطلب بیشتر به استایل کژوال تابستانی زنانه می‌پردازیم تا بتوانید در این فصل گرم و زیبا استایلی خاص و زیبا داشته باشید.

    استایل کژوال چیست؟

    ریشه‌های این سبک به اوایل قرن بیستم در جوامع غربی و آمریکا بازمی‌گردد. زمانی که ورزش به عنوان یک سرگرمی ارزان رواج پیدا کرد و کوکو شنل با طراحی‌های جسورانه خود، زنان را از قیدوبند کرست‌های آزاردهنده رها کرد، جرقه‌های اولیه تولد استایل کژوال زده شد.

    این سبک راحت و روزمره به مرور زمان تکامل یافت و زیرشاخه‌های متنوعی از آن پدید آمد. به طوری که امروزه می‌توانید با انتخاب لباس‌های مناسب، در هر موقعیت و مکانی، از خیابان گرفته تا یک دورهمی دوستانه، استایلی کژوال و شیک داشته باشید.

    ویژگی‌های استایل کژوال

    • راحتی: مهم‌ترین ویژگی این سبک، راحتی آن است. لباس‌های کژوال از جنس‌های نرم و لطیف تهیه می‌شوند و حرکات شما را محدود نمی‌کنند.
    • تنوع: استایل کژوال تنوع بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید از بین لباس‌های مختلف، انتخابی متناسب با سلیقه و نیاز خود داشته باشید.
    • کاربردی: لباس‌های کژوال کاربردی هستند و می‌توانید از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.
    • شیک: با انتخاب لباس‌های مناسب، می‌توانید استایلی کژوال و در عین حال شیک داشته باشید.

    اساس استایل کژوال زنانه

    استایل کژوال، مانند هر سبک پوششی دیگری، از آیتم‌های پایه و ضروری تشکیل شده است. با این حال، چون ریشه این سبک در جوامع و زندگی روزمره افراد است، فرهنگ هر جامعه نیز می‌تواند تا حدودی بر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مانتو و روسری یا شال سبک و راحت از جمله آیتم‌هایی هستند که به استایل کژوال زنانه در جامعه ما اضافه شدند و استایل کژوال را تشکیل داده‌اند.

    در ادامه اصلی‌ترین نکات درباره استایل کژوال زنانه در ایران خواهیم پرداخت.

    کفش‌های مناسب

    انتخاب کفش مناسب، نقشی کلیدی در تکمیل استایل کژوال شما دارد. کفش‌های کژوال باید در عین حال که راحت هستند، شیک و امروزی نیز به نظر برسند. کفش‌های اسپورت راحتی، بوت‌های نظامی و کفش کالج زنانه از بهترین انتخاب‌ها برای استایل کژوال زنانه هستند. این کفش‌ها علاوه بر شیک نشان دادن شما، نقش مهمی در راحتی و سلامت شما نیز دارند.

    شما حتی می‌توانید از صندل‌های خاص هم در استایل کژوال کمک بگیرید، توجه داشته باشید که استایل کژوال و مینیمال تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و داشتن استایل کژوال به معنی ساده بودن نیست. اگر به دنبال داشتن استایلی خاص و خرید صندل زنانه خارجی با ظاهر خاص و ویژه هستید، نباید نگران باشید که استایل کژوال شما برهم بخورد. درواقع شما بر اساس شخصیت خودتان استایل کژوال منحصر به فردتان را تشکیل خواهید داد.

    آیتم‌های همیشگی در استایل کژوال

    • شلوار جین: یک شلوار جین خوش‌فرم و باکیفیت، پایه و اساس هر استایل کژوال زنانه است.
    • تیشرت: تیشرت‌های ساده یا طرح‌دار در رنگ‌های مختلف، از جمله آیتم‌های ضروری کمد لباس شما هستند.
    • ژاکت‌های کش‌باف: ژاکت‌های کش‌باف در زمستان و پاییز، گرمای لازم را به شما می‌دهند و در عین حال استایلی شیک و کژوال به شما می‌بخشند.
    • کت‌های ساده: کت‌های اسپرت جین یا چرم و کت‌های مخمل کبریتی با رنگ‌های خنثی در روزهای سرد سال، علاوه بر گرم نگه داشتن شما، استایلی کژوال و جذاب به شما می‌دهند.

    رنگ‌های خنثی

    رنگ‌های خنثی مانند خاکی، قهوه‌ای، خاکستری، مشکی و سفید به راحتی با یکدیگر ست می‌شوند و همیشه مد و شیک به نظر می‌رسند. شما می‌توانید یک کیف دستی با رنگ خنثی را تقریبا با هر استایل کژوالی می‌توانید ست کنید و بدرخشید. البته توجه داشته باشید که حتما در انتخاب رنگ کیف و کفش دقت داشته باشید و ترجیحا آن‌ها را ست انتخاب کنید.

    پارچه‌های نرم و راحت

    بهتر است لباس‌هایتان از پارچه‌هایی نرم و راحت مانند جین و کشباف باشند تا در طول روز احساس راحتی داشته باشید. یکی از مهمترین تکه‌های لباس در استایل‌های کژوال زنانه و مردانه، استفاده از شلوار جین است که تنو بالایی دارد. در ادامه انواع شلوار جین را معرفی خواهیم کرد که بتوانید انتخابی اصولی برای استایل خود داشته باشید.

    انواع شلوار جین

    شلوار جین به عنوان آیتم اساسی استایل کژوال، قطعه‌ای است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. اگر طرفدار راحتی و سبک کژوال هستید، این آیتم دقیقاً همان چیزی است که باید چند عدد از آن در کمد لباس خود داشته باشید.

    • شلوار جین اسلیم فیت: این نوع شلوار جین در قسمت پا و مچ کمی جذب است و به دلیل مدل شیکی که دارد با اکثر تیشرت‌ها و کفش‌ها به خوبی ست می‌شود.
    • شلوار جین راسته: شلوار جین راسته به دلیل برش ساده‌ای که دارد، بهترین نوع جین برای کمد لباس شماست. این شلوار هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه احساس راحتی را به شما هدیه خواهد کرد.
    • شلوار جین رنگی: برای تنوع در استایل کژوال خود، شلوارهای جین با رنگ‌های مختلف مثل آبی کلاسیک، مشکی، خاکستری تیره و حتی رنگ‌های غیرمعمول مانند سفید و بژ را می‌توانید انتخاب کنید. این شلوارها به شما کمک می‌کنند تا استایلی شاداب و خاص داشته باشید.
    • شلوار مام فیت: این نوع شلوار که این روزها از طرفداران بسیاری برخوردار است، می‌تواند به عنوان یک آیتم ترندی به کمد شما اضافه شود. شلوار مام فیت با مدل خاص و گشادی که دارد، برای فصل‌های گرم سال و دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است.

    ایده‌هایی برای استایل کژوال

    • استایل کژوال با شلوار جین یا کتان و مانتو: این یک استایل ساده و راحت است که برای هر موقعیتی مناسب است. می‌توانید از یک مانتو کتان اسپرت ساده یا طرح‌دار و خاص با انواع شلوار کتان یا جین اسلیم فیت، راسته و یا مام فیت استفاده کنید.
    • استایل کژوال با شلوارک: شلوارک‌ها، انتخابی عالی برای فصل تابستان است. می‌توانید شلوارک جین، کتان و یا نخی را با تی‌شرت، تاپ و یا پیراهن ست کنید.
    • استایل کژوال با دامن: دامن، یک انتخاب زنانه و ظریف برای استایل کژوال است. می‌توانید از دامن جین، کتان، نخی و یا حریر استفاده کنید و آن را با تاپ، شومیز و یا تیشرت تکمیل کنید.
    • استایل کژوال با پیراهن: پیراهن، یک انتخاب راحت و شیک برای استایل کژوال است. می‌توانید از پیراهن‌های ماکسی، کوتاه، گشاد و یا جذب بر اساس سلیقه خود استفاده کنید.

    سخن پایانی

    راحتی در استایل برای خیلی از افراد اهمیت زیادی دارد. این راحتی در استایل تابستانی از اهمیت بالاتری هم برخوردار است. به همین خاطر در در این مقاله به بررسی استایل کژوال و تابستانی زنانه پرداخته شد و ریشه‌های این سبک و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم.

    حال دیگر نوبت شماست که با توجه به نکات گفته شده اقدام به خرید لباس کنید و یک استایل خاص و دلپذیر را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *