×
×
جدیدترین‌‌ها

انتخابات و آبروی ملی

  • کد نوشته: 100833
  • خرداد 31, 1403
  • آبروی ملی، این کلیدواژه‌ای است که توسطِ رهبرِ فرزانه انقلاب وارد ادبیات سیاسی ما شد. آن‌هم در حرم معمار انقلاب و بنیادگزارنظام جمهوری اسلامی.
    انتخابات و آبروی ملی

    نخست نیوز، غلامرضا بنی اسدی_مهم مساله ای که می‌توان آن را از فلسفه‌های نهضت روح‌الله دانست. انقلاب برای احیا و ارتقای “آبروی ملی” ایران و ایرانی، انجام شد. توجه و ایفای نقش در ارتقای آن از بایستگی‌های ایرانی بودن است. توجه دادن به این مهم پس از آزمون‌هایی است که در مناظرات انتخاباتی شاهد بودیم. امتحان‌هایی که بسیاری در آن رفوزه شدند. مهم‌تر از خودشان، بذر بداندیشی بود که در گستره ذهن و ضمیر مردم افشاندند. بلایی رویید که هنوز بسیاری را بیمار خویش دارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این بار، طبیبانه و پیشگیرانه با خطاب قرار دادن نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کردند:” در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد و در رقابت‌های پیش روی انتخابات بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد.

    بدگویی کردن،‌ تهمت زدن و لجن پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به ابروی ملی هم لطمه می‌زند.” قطعا کسانی که به آبروی ملی توجه و به حفظ آن اهتمام دارند، به خود و هواداران خود اجازه نخواهند داد که با بد کلامی، زارع بدرفتاری باشند. کسانی هم که آبروی ملی برایشان مهم نباشد، دهان به بدگویی که بگشایند با “نه بزرگ” ملت جواب خواهند گرفت. بدانند کسانی که شناسنامه به دست خود را به وزارت کشور رسانده‌اند که مردم با شناسه رفتاری آنان را رصد خواهند کرد.

    از رهبر انقلاب به گوش‌گیرند که ” صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه صحنه کشاکش برای به دست آوردن قدرت” باید رقابت‌ها از جنس “فاستبقواالخیرات” باشد نه قدرت‌طلبی، نه مقام‌خواهی، نه کوشیدن برای کسب صندلی به هر قیمت. این را هم ” برادرانی که وارد میدان رقابت انتخابات می‌شوند، این نکته را به‌عنوان یک وظیفه بدانند.” به وظیفه هم حتما باید عمل کرد. اگر کسانی در این تراز بخواهند بهروش‌های گناه‌آلود دنیای باطل رو کنند چه توقعی می‌توان از جامعه داشت؟ تجربه کرده‌ایم که بدگویی، و بدرفتاری، و بداخلاقی حضرات، وقتی ترجمه اجتماعی می‌شود، جمع‌کردنش بسیار سخت است. نگویند حرفی می‌زنیم و می‌رویم. این مثل بذر در دل مردم قرار می‌گیرد. کسانی که باد بکارند، خیلی زود به فصل درو خواهند رسید. آن‌وقت با طوفانی مواجه خواهند شد که آنان را با خود خواهد برد.

    برچسب ها آبروی ملی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *