×
×
جدیدترین‌‌ها

قالیباف:
لیست اموالم را به قوه قضاییه داده‌ام

  • کد نوشته: 100767
  • خرداد 30, 1403
  • کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لیست اموالم را به قوه قضاییه اعلام کردم و در تمام سایت ها هست؛ خانواده ام نیز در تهران زندگی می کنند.
    لیست اموالم را به قوه قضاییه داده‌ام

    نخست نیوز،

    محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «بدون تعارف» در پاسخ به این پرسش که چرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده است، گفت: بعد از حادثه تلخی که برای شهید رئیسی رخ داد، برای ورود به این عرصه احساس وظیفه کردم چون آشنایی در حوزه اجرایی دارم. علاوه بر این برنامه هفتم به عنوان میثاق مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به اجرای قوی نیاز دارد؛ لذا با توجه به آشنایی با عرصه قانون گذاری و اجرا وارد انتخابات شدم.

    وی در پاسخ به این پرسش که چه انتقادی از خود داد، گفت: وقتی وارد مجلس یازدهم شدم، ۲۰ ماه از عمر دولت قبل باقی مانده بود؛ آن زمان گفتم که اگر وارد مجلس شوم دولت را وادار به کار می کنم. بعد از گذشت مدتی احساس کردم که این موضوع در عمل رخ نمی‌دهد و این کار نمی شود، چون وقتی اساس و جوهره کار اشکالات دارد و مدیریت قوی و جدی نیست، کار پیش نمی‌رود.

    در ادامه این سوال از قالیباف پرسیده شد که در صورت پیروزی در انتخابات، بعد از گذشت ۶ ماه از دولت چه گروه یا گروه هایی به عملکردش انتقاد می کنند؛ که قالیباف گفت: فکر می کنم در ۶ ماه اول مورد نقد بعضی از دوستان و گروه ها قرار گیرم چون اساس ما در زمان انتخاب افراد، شایسته گزینی و شایسته سالاری است.

    قالیباف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حاضر است به مردم درباره خانواده، اموال و دارایی هایش توضیح دهد، گفت: بله؛ این حق مردم و قانون است. البته جزو مسئولانی بودم که لیست اموالی که به قوه قضاییه دادم را اعلام کردم؛ بعضا این موضوع دستاویز برخی از جریانات سیاست باز و افراد شد. ما هیچ گاه وارد حاشیه ها نمی شویم چون کارمان را انجام می دهیم.

    وی ادامه داد: مگر می شود قوه قضاییه این ها (لیست اموال) را بگیرد و بعد رسیدگی نکند و هر دوره‌ای که تغییر می کند و زیاد و کم می شود هم قوه قضاییه بررسی می کند.

    مجددا مجری پرسید که آیا مایل هستید شفاف تر راجع به دارایی هایتان اعم از خانه و ویلا و باغ توضیح دهید؛ قالیباف در پاسخ گفت: من همه چیز و لیست را اعلام کردم.

    مجری دوباره ‌پرسید که آیا نمی خواهید این لیست اموال را اینجا بگویید؟ قالیباف گفت: گفته ام دیگر؛ در همه سایت ها هست. وقت ۱۵ دقیقه ما را نگیرید.

    وی اضافه کرد: یک دختر و دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند؛ هر زمان که وقت انتخابات می شود حرف هایی مطرح می شود از جمله اینکه این ها در ایران زندگی نمی کنند؛ خیر آن ها در ایران هستند و در تهران زندگی می کنند.

    این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا در دوراهی بین تصمیمات سخت و محبوبیت بین مردم قرار گرفته است، گفت: چرا این حرف را می زنید؟ مردم ما هم پای تصمیمات سخت می ایستند و هم برای تصمیمات سخت همراهی می کنند.

    قالیباف ادامه داد: خانواده هایی هستند که پدر و چهار فرزند به جنگ رفتند و فرزندانشان شهید شدند؛ پس آن حرف شما درست نیست. یک مدیر سخت و شجاع باید تصمیم سخت و تلخ بگیرد تا ثمره شیرینی ها در پیشرفت کشور دیده شود؛ لذا اگر مدیری اینگونه عمل کند، محبوب مردم است.

    قالیباف درباره اینکه مردم درباره او چه فکری می کنند و چه ویژگی از او در ذهن مردم است، گفت: مردم اینگونه من را می شناسند که مدیری هستم که وعده داده و سر وعده ها هستم، مسئولیت پذیرم و اشکالات را منتقل می کنم. مثل تابلوی برج میلاد که نقطه صفر رسید و به مردم گفتم؛ امیدوارم بتوانم دین خودم را به مردم و کشور ادا کنم.

    مجری پرسید که اگر بخواهید شبهه ای که در ذهن مردم شکل گرفته را برطرف کنید، چه پاسخ می دهید؟ قالیباف گفت: تا قبل از سال ۸۴ و ورود به عرصه سیاسی، جناح ها و گروه های سیاسی از من به عنوان مدیر زحمتکش و پاسخگو یاد کرده و تعریف می کردند، اما از زمانی که وارد قدرت و سیاست شدم، دیدم دنیای دیگری شد.

    وی ادامه داد: اوج این وضعیت در زمان رقابت های سیاسی و قدرت است؛ همه حرف ها که در این بخش ها می زنند، شایعات دروغ است؛ هیچ گاه خودم را درگیر این موضوعات نکردم که وقت خودم را تلف کرده ‌و پاسخ کسانی را بدهم که پروژه تعریف کرده و دنبال می کنند، البته حتما به مردم توضیح می دهم و اعلام هم کردم و مهمترین توضیح هم درباره برخی از شایعات و دروغ ها درخواست از قوه قضاییه و دادستان برای رسیدگی بود. دادگاه همه را رسیدگی و نتیجه را اعلام کرده و محکوم شدند.

    قالیباف گفت: اینها بنا ندارند از این موضوع دست بکشند و من هم بنا ندارم که وقتم را برای آن ها بگذارم.

    مجری از قالیباف پرسید که آیا تمایل به مثال و توضیح ندارد که او گفت: زمانی حقوق های نجومی را مطرح کردند و بعد بلافاصله دوگانه خانه های نجومی را بیان داشتند؛ این بحث در یکی از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد و دادگاه هم دو نوبت رسیدگی کرد و محکوم شدند، اساس آن تهمت بود.

    وی افزود: هر موضوعی که در جامعه است را دنبال کردم؛ بعد که محکوم شدند من رضایت دادم. فقط می خواستم که جامعه روشن شود و مطمئن باشد که بنده هرگز دنبال این بحث ها نیستم؛ زندگی من کار است و به جز کار به چیزی فکر نمی کنم.

    قالیباف گفت: خانواده ام به من می گویند زندگی اولم کار و زندگی دوم من آن ها هستند. از ۱۹ سالگی اینگونه زندگی کردم و در ۲۲ سالگی یعنی زمان ازدواج با همسرم تاکنون زندگی خانوادگی ام اینگونه بوده است. فرزندم به دنیا آمد و او را بعد از ۳ ماه دیدم.

    وی ادامه داد: در همین روزها زمان هایی است که دو و یا سه شب نمی توانم منزل بروم و هیچ اذان صبحی در منزل نیستم.

    قالیباف در پاسخ به این سوال که چه زمانی بازنشسته می شود، گفت: بازنشستگی برای من و امثال من نیست؛ تا زنده ایم رزمنده ایم؛ یک روز در سنگر دفاع مقدس و یک روز در سنگر پیشرفت کشور.

    وی افزود: با دوستان شهیدمان که بیش از ۴۰ سال زندگی کردیم، عهد بستیم که جان مان را برای کشور و مردم گذاشته و دعا کنیم که به دوستان شهیدمان پیوسته و عاقبتمان شهادت باشد و تا آن روز هم مجاهدت کنیم.

    قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا اختیارات کافی برای ریاست جمهوری در ایران را دارد؟ گفت: به نظرم شما در گذشته از این حرف ها زیاد شنیدید که اکنون این سوال را مطرح کنید؛ مواردی همچون اینکه نمی گذارند کار کنیم، اختیارات محدود است و قوانین باید اصلاح شود. من به هیچ کدام از این ها اعتقاد ندارم.

    وی گفت: معتقدم وقتی مدیریت قوی نیست و فرصت برای حضور مردم را فراهم نمی کنیم، بهانه جویی و بهانه تراشی می شود و حاضر نیستیم که بگوییم مشکل از خودمان است؛ بی عرضگی در برخی کارها باعث مشکلات کشور شده که باید با مدیریت قوی و خرد جمعی و با تصمیم سازی جلو برد.

    قالیباف تاکید کرد: معتقدم اختیار به حد کافی است و آن های که بهانه تراشی می کنند، مردم و نخبگان را حذف می کنند.

    وی خطاب به هوادارانش گفت: اگر به من رای دهید من قول و وعده می دهم که با کمک شما به گونه ای عمل کنم که شرمنده رای به من نشوید.

    این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ان شاءالله اگر توفیق خدمت پیدا کردم، قول می دهم که هر سال از طول عمر دولت خدمت و پیشرفت می‌گذرد، تغییر را در زندگی خود و سفره شان حس کنند.

    وی خطاب مخالفان و منتقدان خود گفت: همه ما چه هواداران و چه مخالفان و موافقان باید اخلاق را در رقابت رعایت کنیم. اگر توفیق خدمت پیدا کنم از تمام ظرفیت ها در مدیریت کشور استفاده می کنم.

    قالیباف در پایان بیان کرد: با هم به سمت حل مشکلات کشور برویم که تردیدی درباره آن ندارم.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *