×
×
جدیدترین‌‌ها

احداث ۹هزار کلاس درس در دولت سیزدهم

  • کد نوشته: 100286
  • خرداد 20, 1403
  • عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس و بهره‌برداری از ۱۳۰ کلاس درس و ۴سالن ورزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش ،استاندار خراسان رضوی ،مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی تحت عنوان طرح یادگار ابراهیم افتتاح و به بهره برداری رسید.
    احداث ۹هزار کلاس درس در دولت سیزدهم

    نخست نیوز، مجید خروشی_ در این مراسم با افتتاح و بهره برداری از ۵هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۹هزار میلیارد تومان در مجموع۹هزار کلاس درس در خراسان رضوی در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره برداری رسید.

    بر اساس این گزارش وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش تحت عنوان #یادگار_ابراهیم از دستاوردهای قابل توجه دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی خبر داد و اعلام کرد: در این دولت نزدیک به ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است. رضا مراد صحرایی در ادامه اظهار کرد: در دوره فعلی قله‌های جدیدی در تمامی حوزه‌ها فتح شده و تاکنون، به ازای هر روز کاری این دولت، ۸ مدرسه تکمیل و تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تمرکز ویژه‌ای بر فضاهای ورزشی وجود داشته و در طرح شهید سلیمانی، ۲۶۴۵ زیرساخت آماده شده که منجر به افزایش ۳۳ درصدی فضاهای درون مدرسه‌ای شده است. وی همچنین از افزایش قابل توجه منابع مالی این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد: سهم آموزش و پرورش از ۰/۲۷ یک درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته و از ۱۲ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده است که این افزایش بودجه، امکان توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ورزشی را فراهم آورده است.

    صحرایی همچنین به تلاش‌های دولت برای تقویت ورزش در مدارس اشاره و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه ششم در حال یادگیری شنا هستند و این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است. وزیر آموزش و پرورش افتخارات ورزشی دانش‌آموزان را نیز مورد تقدیر قرار داد و از قهرمانی دانش‌آموزان والیبالیست در مسابقات جهانی خبر داد که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است. وی بر اهمیت سند تحول بنیادین و طرح‌های غربالگری سراسری دانش‌آموزان تأکید کرد و اعلام کرد: برای ساخت یک ایران قوی، باید به مدرسه برگردیم و در نظام تعلیم و تربیت، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را آغاز کنیم.

    صحرایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار کلاس در خراسان رضوی خبر داد که به عنوان الگوی موفق در اجرای طرح مولدسازی به سایر استان‌ها معرفی خواهد شد. گفتنی است :تاکنون در دولت سیزدهم ۴ هزار کلاس درس در خراسان رضوی احداث شده است و مجموعا با آغاز عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس درس، این آمار به ۹ هزار کلاس درس رسید.

    برچسب ها دولت سیزدهم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *