×
×
جدیدترین‌‌ها

احیای تالاب هامون نیازمند تنظیم یک سند ملی است

  • کد نوشته: 1556
  • مهر 23, 1397
  • زاهدان – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب بین المللی هامون نیازمند تنظیم یک ساختار و همچنین سند ملی است. به گزارش گشت و گذار، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در سفر به منطقه سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای احیای تالاب هامون باید ابتدا یک ساختار و یک سند ملی […]


    زاهدان – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب بین المللی هامون نیازمند تنظیم یک ساختار و همچنین سند ملی است.

    به گزارش گشت و گذار، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در سفر به منطقه سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای احیای تالاب هامون باید ابتدا یک ساختار و یک سند ملی تنظیم شود.
    وی با اشاره به اینکه تبخیر بالای آب در منطقه باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی شده است، افزود: اجرای برنامه‌های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از جمله اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکل ریزگرد ها در منطقه سیستان ادامه داد: برای حل مشکل ریزگردها در کشور باید یک مدیریت یکپارچه منطقه ای شکل بگیرد و سند و نقشه راه تدوین شود.

    وی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از ریزگردهای منطقه سیستان خارجی است، بیان داشت: متاسفانه پس از خشک شدن بستر تالاب هامون ریزگردها، طوفان‌های شن و گرمای طاقت‌فرسا مشکلات فراوانی را برای مردم سیستان به وجود آورد.

    وی با تاکید بر اینکه معیشت مردم منطقه سیستان وابسته یه هیرمند و هامون است، ادامه داد: احیای تالاب بین المللی هامون برای جلوگیری از انتشار ریزگردها از مهمترین برنامه‌های دولت و سازمان محیط زیست است.

    کلانتری تصریح کرد: البته برنامه ریزی کار آسانی است اما اجرای برنامه ها منوط به یک همت ملی است از همین رو برای احیای تالاب هامون باید برنامه ای مدون شود که مردم هم در آن سهیم باشند.

    وی با اشاره به اینکه احیای سازمان عمران سیستان یکی از موضوعاتی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: با توجه به بروز خشکسالی‌ باید تغییر وابستگی معیشت مردم سیستان از کشاورزی سنتی به کشت گلخانه ای مورد توجه باشد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امروز از نزدیک کانون های تولید گرد و غبار سیستان و همچنین معضلات زیست محیطی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: حتما همه این مشکلات را طی گزارشی به هئیت دولت انتقال خواهم داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *