×
×
جدیدترین‌‌ها

اولین زنی که رییس موزه ی لوور می شود

  • کد نوشته: 9891
  • خرداد 13, 1400
  • ریاست موزه ی لوور برای اولین بار از زمان تاسیسش در سال 1793 میلادی که به دنبال انقلاب فرانسه بود، در ماه سپتامبر پیش رو به عهده ی یک زن خواهد بود. لارنس دکارزهم اکنون رئیس موزه ی اورسی و موزه ی خیلی کوچکتری به نام اورانژری است. دکارز 54 سال دارد و هفته ی […]

    اولین زنی که رییس موزه ی لوور می شود

    ریاست موزه ی لوور برای اولین بار از زمان تاسیسش در سال 1793 میلادی که به دنبال انقلاب فرانسه بود، در ماه سپتامبر پیش رو به عهده ی یک زن خواهد بود. لارنس دکارزهم اکنون رئیس موزه ی اورسی و موزه ی خیلی کوچکتری به نام اورانژری است. دکارز 54 سال دارد و هفته ی پیش توسط مکرون، رئیس جمهور فرانسه به عنوان رئیس و سرپرست موزه ی لوور برگزیده شد. او می گوید وقتی که از طرف وزیر فرهنگ در باب این موضوع تماسی دریافت کردم: “قلبم به شدت می تپید، موزه ی لوور، قلب پاریس است. خود ساختمانش به 800 سال پیش بر میگردد که قبلا یک کاخ سلطنتی بوده است و بعدها تبدیل به پایگاهی عمومی متعلق به فرهنگ فرانسه گشته است و همینطور متعلق به مردم دنیاست. آن لحظه ی خیلی احساسی ای بود.”

    دکارز معتقد است که تجربه ی 4 ساله ی او در موزه ی اورسی باعث ایجاد این اعتماد به نفس در او و خطور این فکر دیوانه وار به ذهنش شد که او می تواند رئیس بعدی لوور باشد و رئیس جمهور نیز احتمالا آمادگی او را برای این کار دریافته بود. اعتماد به نفس او ناشی از مدیریت علمی او جهت توسعه ی شعبه ی دیگر لوور در ابوظبی (امارات متحده عربی) که سال 2017 افتتاح شد، نیز بوده است.  لارنس دکارز، اول سپتامبر جانشین مارتینز می شود، کسی که 8 سال مدیر لوور بوده و اکنون نیز در حال مبارزه ی رسانه ای برای تجدید 5 ساله ی ریاست خود است. این دو سرپرست موزه، تفاوت چندانی باهم ندارند. هر دو رشته ی تاریخ هنر در موسسه ی آموزش عالی “اکول د لوور” خواندند. موزه ی لوور به طور سنتی توسط مورخ های هنری از طبقه ی اشراف اداره می گردیده است. لارنس دکارز، متخصص در نقاشی های قرن 19 و ابتدای قرن 20 میلادی از یک خانواده ی نویسنده و اشراف زاده ی فرانسوی است. او سرپرستی موزه ای را به دست می گیرد که متعلق به دولت فرانسه ودارای بودجه ی سالانه ی240 میلیون یورویی با حدود 2000 کارمند طی دوران همه گیری کرونا است. این دوران منجر به کاهش 70 درصدی بازدیدکنندگان از این موزه شده است. پیش از آن، لوور سالانه حدود 10 میلیون بازدید کننده داشت. لارنس دکارز برای دوران ریاست خود برنامه هایی به منظور ایجاد تغییرات کلان دارد؛ از جمله: افزایش ساعت های بازدید تا شب برای جذب بازدید کنندگان جوان، توسعه ی همکاری با هنرمندان معاصر همچون نویسندگان، نوازندگان و…و همینطور شکستن نظم زمانی نمایشگاه ها چراکه تاکنون، آثار لوورفقط مربوط به قرن 19 بوده اند. از برنامه های دیگر او می توان به گسترش شراکت های بین المللی به خصوص با منطقه های جنگی و آسیب پذیر مثل سودان که آثارشان در حال به یغما رفتن است اشاره کرد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *