×
×
جدیدترین‌‌ها

انتخابات شطرنج برای تعیین رییس؛
۵ کاندیدا برای خروج از ۱۵ ماه بلاتکلیفی

  • کد نوشته: 9697
  • خرداد 11, 1400
  • برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی روز چهارشنبه با برگزاری انتخابات شطرنج پیگیری می شود تا بعد از ۱۵ ماه وضعیت مدیریتی این فدراسیون سروسامان بگیرد.
    ۵ کاندیدا برای خروج از ۱۵ ماه بلاتکلیفی

    به گزارش نخست نیوز، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در حالی برای فردا چهارشنبه برنامه ریزی شده که دوره ریاست قبلی در این فدراسیون اسفندماه سال ۹۸ به پایان رسید اما با وجود اقدامات انجام شده برای برگزاری به موقع مجمع که از ثبت نام کاندیداها آغاز و تا اعلام نتیجه بررسی صلاحیت آنها و حتی تعیین زمان برگزاری مجمع ادامه داشت، تعیین وضعیت مدیریتی جدید تا به امروز به تاخیر افتاد.

    طی این مدت برخی مسائل حاشیه‌ای منجر به ابطال ثبت نام‌های اولیه و اعلام نام نویسی دوباره از کاندیداها شد و تا مات شدن یکی از نامزدها هم ادامه داشت تا در نهایت مجمعی که قرار بود آبان ماه سال گذشته برگزار به فردا موکول شود.

    این مجمع در حالی برگزار می شود که از مجموع ۱۴ کاندیدایی که با انجام ثبت نام، آمادگی خود را برای ریاست در شطرنج اعلام کردند فقط ۵ نفر مجوزهای نهایی را دریافت کردند.

    محمدابراهیم مداحی یکی از ۵ کاندیدای ریاست شطرنج و تنها کاندیدایی است که پیشینه ریاست در این رشته را دارد. وی پیش از ریاست محمد جعفر کامبوزیا و مهرداد پهلوان زاده در فدراسیون شطرنج، برای مدت ۶ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت.

    افشین داوری و احمد گواری هم دو کاندیدای دیگری این انتخابات هستند که اتفاقا پرونده قطوری از اعلام آمادگی برای ریاست در فدراسیون های مختلف دارند اما به نتیجه نرسیدن هیچ از آنها باعث شده تا برای آزمون شانس خود در شطرنج هم اقدام کنند تا شاید اینبار یکی از افراد منتسب به وزارت ورزش متصدی شطرنج شود.

    رضا شیرین آبادی هم دیگر کاندیدای شطرنج است و البته حسن تامینی، فردی با پیشینه سیاسی و فوتبالی؛ وی نماینده مجلس در دوره های هشتم و نهم بود و فعالیت هایی هم به عنوان بازیکن و مربی فوتبال در سطح استان گیلان داشته است. تامینی این روزها هم در حوزه سلامت و بهداشت مشغله های خود را دارد با این حال کاندیدای ریاست شطرنج هم شده است.

    اینکه فردا در پایان یک دور رای گیری رئیس جدید فدراسیون شطرنج مشخص می شود یا اینکه با توجه به پیشینه و موقعیت فعلی کاندیداها، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد اصلا مشخص نیست اما در هر صورت بلاتلکیفی از این رشته دور می شود البته اگر بازهم تصیمات جدیدی پیرامون مجمع و عدم برگزاری آن گرفته نشود.

    مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه به ریاست مهدی علی نژاد در محل آکادمی ملی المپیک آغاز می شود. در میان ترکیب ۴۱ نفره مجمع این فدراسیون پویا ایدنی و سارا خادم الشریعه به عنوان نماینده ورزشکاران و امیررضا پوررمضانعلی به عنوان نماینده مربیان حضور دارند.

    همچنین مهرداد پهلوان زاده رئیس پیشین فدراسیون هم به عنوان تنها نماینده داوران در این مجمع شرکت خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *