×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده پاکدشت از پاسخ‌های وزیر راه قانع شد

  • کد نوشته: 9516
  • خرداد 10, 1400
  • نماینده پاکدشت از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در مورد کمربندی این منطقه به صورت مشروط و با وساطت قالیباف قانع شد.
    نماینده پاکدشت از پاسخ‌های وزیر راه قانع شد

    به گزارش نخست نیوز ، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی سوال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و ۱۳ نماینده دیگر در مورد پروژه کمربندی این منطقه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
    در ابتدای جلسه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: کمربندی پاکدشت در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسیده است و فاقد ردیف بودجه بوده و آزادسازی و تملک اراضی آن هزینه بر است و به دلیل عدم تامین اعتبار دچار مشکل بود.

    وی ادامه داد: تلاش کردیم این پروژه از رکود خارج شود برای تامین ردیف اعتباری این پروژه تلاش زیادی کردیم تا راه ۳۳ کیلومتری این پروژه احداث شود با قرارگاه خاتم، وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان جلسات متعددی داشتیم اما به نتیجه نرسید.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال نیز پیگیری ویژه ای انجام شد. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان است، اما ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ردیف برای آن در نظر گرفته شده، نمی‌توان این پروژه را احداث کرد.

    در ادامه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت گفت: در آینده ۵۹ درصد راه‌های استان تهران با بحران مواجه خواهند شد.روزانه ۱۸۹ هزار خودرو از مسیر پاکدشت عبور می‌کنند و سالانه ۱۴ درصد به این بار اضافه می‌شود.

    نماینده پاکدشت گفت: در صورت ساخت این کنار گذر ۴۰ درصد بار ترافیکی جابه جا می‌شود. این پروژه حدود ۴۲ کیلومتر است.

    در ادامه محمد اسلامی گفت: در دوره وزارت طرح جامع حمل و نقل را برای جابه جایی بار و مسافر برای کل کشور تدوین کردیم. اولویت‌های راه و شهرسازی در لوایح سال ۹۹ و ۱۴۰۰ لحاظ شد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در این دوره آزاد راه غدیر که یکی از پروژه‌های بزرگ است اجرا کردیم راندمان اجرای این پروژه سالانه ۲۰ درصد بوده است این پروژه به آزاد راه حرم تا حرم متصل می‌شود و تبدیل به کریدور بین المللی خواهد شد. این پروژه بار ترافیک شرق کشور را بر عهده خواهد گرفت و بار ترافیکی آزادگان کاهش می‌یابد.

    وی ادامه داد: برای اجرای پروژه پاکدشت که ترافیک پاکدشت را کاهش می‌دهد از ماده ۵۶ استفاده خواهیم کرد. کنار گذر شرقی که از شریف آباد و پاکدشت عبور می‌کند در ردیف اعتباری اش ۱۲۸ میلیارد اعتبار پیش بینی شده و به دنبال سرمایه گذاری ۸۰ درصدی بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

    در ادامه جلسه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت گفت: انتظار داریم بنیاد مستضعفان پای کار بیاید، انتظار داشتیم قرارگاه خاتم اجرای این پروژه را در دستو کار قرار دهد.نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در سال در راه‌ها حادثه می‌بینند.

    نماینده پاکدشت گفت: معضل راه‌ها را باید یکی پیگیری کند وزیر تا الان از خود جربزه نشان نداده است. باید به داد مردم برسیم.

    قالیباف در پایان گفت: نماینده پاکدشت به دنبال ساخت این کنار کمربندی هستند قریب به دو دهه است که این راه دچار مشکل است.

    وی ادامه داد: اگر وزیر قول می‌دهد قبل از پایان دوره قرار داد این کنار گذر بسته شود، مشکل حل است در غیر این صورت به رای بگذاریم.

    در ادامه محمد اسلامی پشت تربیون مجلس رفت و گفت: این دو پروژه را در همین مقطع به قرار داد می‌رسانم، امروز هم در این زمینه جلسه داریم.

    در ادامه فرهاد بشیری اظهار داشت: ایشان و وزرای قبلی در ۱۲ سال این مشکل را حل نکره اند چطور می‌خواهند ۱۰ تا ۲۰ روزه این مشکل را حل کند.

    وی خطاب به قالیباف اظهار داشت: اگر ضمانت می‌کنید که وزیر به وعده خود عمل کند، به رای نمی‌گذارم.

    قالیباف کفت: من ضمانت نمی‌کنم ولی پیگیری می‌کنم.

    در پایان بشیری به شرط انعقاد این قرار داد در دولت دوازدهم اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع شده است و سوال را به رای نمایندگان نگذاشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *