×
×
جدیدترین‌‌ها

در واکنش به تمدید یکساله تحریم‌ها؛
سوریه: اتحادیه اروپا سازمانی «ضعیف» و «به دور از واقعیت» است

  • کد نوشته: 9342
  • خرداد 9, 1400
  • وزارت خارجه سوریه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌ها علیه این کشور، این بلوک سیاسی- اقتصادی را نهادی خواند که در جنگ علیه سوریه و ریختن خون ملت آن دست داشته است.
    سوریه: اتحادیه اروپا سازمانی «ضعیف» و «به دور از واقعیت» است

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «یک بار دیگر، اتحادیه اروپا ثابت کرد که کاملاً از واقعیت به دور است و اینکه در جنگ علیه مردم سوریه دست داشته و مسئول [ریختن] خون ملت سوریه و نابودسازی دستاوردهای آنان است».

    دمشق همچنین خاطرنشان کرد که تمدید تحریم‌های یکجانبه و «غیرانسانی» نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا به ارزشهای «جعلی» مفتخر است چرا که این تحریم‌ها ناقض حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه است.

    طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه سوریه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه «بخشی از جنگ علیه این کشور» است. با این حال، مقامات دمشق تأکید کردند که مردم سوریه قادرند تروریسم و حامیان آنها را شکست دهند و آمادگی خود برای جلوگیری از هرگونه تلاش در جهت اثرگذاری بر استقلال این کشور را از طریق مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه به معرض نمایش گذاردند.

    در بخشی دیگر از این بیانیه مطبوعاتی آمده است: «اتحادیه اروپا، در مواجهه با شکستهای پی در پی خود که محصول رویکرد اشتباه و پیروی کورکورانه آن از سیاست آمرانه ایالات متحده است، اعتبار و نفوذ خود در قبال رویدادها در منطقه و جهان را از دست داده و به یک سازمان ضعیف تبدیل شده است».

    گفتنی است، روز پنج شنبه شورای اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه سوریه را برای مدت یکسال دیگر (تا یکم ژوئن ۲۰۲۲) تمدید کرد. این یازدهمین سالی است که سوریه بطور متوالی تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته است. در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، اسامی ۲۸۳ شخصیت حقیقی و ۷۰ شخصیت حقوقی به چشم می‌خورد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *