×
×
جدیدترین‌‌ها

در آستانه سال مالی ۲۰۲۲؛
رونمایی از طرح بودجه دولت بایدن

  • کد نوشته: 9232
  • خرداد 8, 1400
  • دولت بایدن از طرح بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی ۲۰۲۲ رونمایی کرد حال آنکه هزینه اختصاص یافته برای مقابله با چین، روسیه و ایران چشمگیر است.
    رونمایی از طرح بودجه دولت بایدن

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، دولت جو بایدن رییس جمهور دموکرات آمریکا از طرح ۶ تریلیون دلاری بودجه سال مالی ۲۰۲۲ که از اول اکتبر آغاز می شود؛ رونمایی کرد.

    در این طرح، ۷۵۳ میلیارد دلار به مصارف نظامی اختصاص داده شده که ۲۴.۲ میلیارد دلار آن برای به روز رسانی تسلیحات اتمی و توسعه تجهیزات هوایی و دریایی مجهز به اینگونه تسلیحات است حال آنکه ۱۱۲ میلیارد دلار هم به امور تحقیقاتی اختصاص داده شده است.

    اما، نکته قابل توجه تاکیدی است که در درجه نخست بر مقابله با چین و بعد روسیه، ایران و کره شمالی شده است. ادعا می شود حدود ۶۶۵.۸ میلیون دلار به طور ویژه صرف تقویت مقاومت اروپا و اوراسیا در برابر نفوذ به زعم آنها بدخواهانه بیگانگان و پیشبرد طرح ادغام یورو-آتلانتیک خواهد شد.

    این بودجه تحت عناوین ادعایی دفاع از دموکراسی، حاکمیت قانون، پیشبرد حقوق بشر و برابری جنسیتی، مبارزه با فساد و تمامیت خواهی، مصرف خواهد شد.

    از این میان، ۳۰۰ میلیون دلار به مقابله با تهدیدهای روسیه و تجهیز و تقویت کشورهایی چون اوکراین، گرجستان، استونی، لتونی و لیتوانی اختصاص خواهد یافت. ۱۵۵ میلیون دلار هم صرف مبارزه با نفوذ دولت چین می شود.

    این در حالی است که ۸۰۰ میلیون دلار هم به برنامه های رسانه ای و تبلیغاتی اختصاص داده می شود که مردم روسیه، چین، ایران و دیگر کشورهای آفریقایی و خاورمیانه را هدف قرار می دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *