×
×
جدیدترین‌‌ها

همزمان با بهبود تدریجی روابط مطرح شد؛
وزیر خارجه قطر: ما همواره برای حفظ رابطه حداقلی با مصر تلاش کردیم

  • کد نوشته: 9229
  • خرداد 8, 1400
  • وزیر خارجه قطر همزمان با بهبود تدریجی روابط کشورش با مصر، گفت: تلاش دوحه همواره این بوده است که روابط حداقلی خود با قاهره را حفظ کند.
    وزیر خارجه قطر: ما همواره برای حفظ رابطه حداقلی با مصر تلاش کردیم

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از النشره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر سخنانی را درباره روابط کشورش با مصر مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: تلاش دوحه همواره این بوده است که روابط حداقلی خود با قاهره را حفظ کند.

    بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: درحال حاضر نوعی هماهنگی میان مصر و قطر در خصوص پرونده‌های مختلف منطقه‌ای ازجمله فلسطین و آتش بس در غزه، شکل گرفته است.

    این مقام قطری در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این هماهنگی‌ها ناشی از تأثیر اجلاس «العلا» است. امیدواریم که روابط میان مصر و قطر در عرصه اقتصادی نیز شاهد پیشرفت باشد. ما خواهان برقراری روابط تنگاتنگ با تمامی کشورهای عربی هستیم.

    محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با بیان اینکه دولت کنونی در مصر یک دولت مشروع است، گفت: ما همچنان نیز اختلاف نظرهایی با مصر داریم اما معتقدیم که این اختلافات قابل بررسی هستند. دیدارهایی که اخیراً مقامات دو طرف با یکدیگر برگزار کردند در چارچوب تقویت روابط دوجانبه انجام شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *