×
×
جدیدترین‌‌ها

ایستگاه تاکتیک (37)
سیستم بازی (1)

  • کد نوشته: 9145
  • خرداد 6, 1400
  • نخست نیوز – بازی فوتبال مبنی بر یک رویکرد جامع و راهبردی (Strategy) شکل می گیرد و این رویکرد دارای زیر مجموعه و مولفه های دیگری است : رویکرد راهبردی : 1. سیستم ، 2. سازماندهی ، 3. مدل بازی ، 4. اصول بازی سیستم (Formation) نحوه جایگیری بازیکنان در خطوط مختلف را شرح می […]

    سیستم بازی (1)

    نخست نیوز – بازی فوتبال مبنی بر یک رویکرد جامع و راهبردی (Strategy) شکل می گیرد و این رویکرد دارای زیر مجموعه و مولفه های دیگری است :

    رویکرد راهبردی : 1. سیستم ، 2. سازماندهی ، 3. مدل بازی ، 4. اصول بازی

    سیستم (Formation)

    نحوه جایگیری بازیکنان در خطوط مختلف را شرح می دهد. (4-4-2 ، 4-2-3-1 ، 3-5-2 و…)

    سیستم بازی ، بیان کننده وظایف بازیکنان در داخل زمین است ، به همین دلیل از آن به عنوان سازماندهی اصلی تیم یاد می شود. با این وجود ، حرکت و جابجایی بازیکنان داخل این سازماندهی (اسکلت تیم) این امکان را می دهد که قابلیت های تیمی تان را به نمایش بگذارید. البته این اسکلت ، برای حرکت کردن نیازمند سیستم عضلانی (حرکت بازیکنان) و سیستم عصبی (هوش حرکتی و تاکتیکی بازیکنان) است.

    انعطاف پذیری سیستم

    در جریان مسابقه ، متناسب با شرایط حاکم بر بازی (لحظه دفاع و حمله) سازماندهی اصلی تیم دچار تغییر می شود. آرایش پایه 4-3-3 می تواند در هنگام دفاع به 4-4-2 یا 4-5-1 تبدیل شود و در هنگام حمله به 4-2-4 ، 3-4-3 یا حتی 3-3-4 نیز تغییر آرایش بدهد. چیدمان اصلی 4-4-2 می تواند در هنگام دفاع کردن به 4-5-1 تبدیل شده یا در لحظه حمله به 4-3-3 یا حتی 4-2-4 تغییر شکل بدهد.

    نحوه بازی تدافعی و تهاجمی ، باعث ایجاد تفاوت بین تیم ها می شوند ، اما این دو بخش ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. نحوه شکل گیری ساختار تیمی در هنگام دفاع کردن ، نوع حمله را تعیین می کند.

    تمرینات مرحله پایه ، باید در ابتدا بر روی سیستم 4-3-3 متمرکز باشد ، زیرا این آرایش ، تعداد حرکات تیمی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و باعث می شود که فضاهای بیشتری از زمین پوشش داده شود ، همچنین به بازیکنان کمک می کند که با کمترین مشکل سیستم های پیشرفته تر را درک کرده و در قالب آنها پیشرفت کنند.

    در سطح پیشرفته ، باید بیشتر بر روی انعطاف پذیری سیستم ها تمرکز کرد ، این تغییرات می تواند از مسابقه ای به مسابقه دیگر یا حتی در درون یک بازی اعمال شود. همچنین باید بر روی سیستم های مختلف نیز کار شود تا بازیکنان برای حضور در بالاترین سطح فوتبال آماده شوند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *