×
×
جدیدترین‌‌ها

می‌خواهم دیده شوم

  • کد نوشته: 8401
  • اردیبهشت 30, 1400
  • کارگردان فیلم مستند «خط باریک قرمز» که در هنروتجربه در حال اکران است و موجب شد هشت نوجوان بزهکار به زندگی بازگردند، از ساخت یک فیلم داستانی با موضوع اجتماعی خبر داد.
    می‌خواهم دیده شوم

     نخست نیوز – هنروتجربه: کارگردان فیلم مستند «خط باریک قرمز» که در هنروتجربه در حال اکران است و موجب شد هشت نوجوان بزهکار به زندگی بازگردند، از ساخت یک فیلم داستانی با موضوع اجتماعی خبر داد.

    فرزاد خوشدست کارگردان مستند «خط باریک قرمز» در گفت‌وگو با صبا، درباره آینده کاری خود گفت: «می‌خواهم ویترین را زیبا کنم و به همین دلیل قصد دارم فیلم داستانی بسازم، زیرا واقعیت این است که ساختن فیلم مستند خوب در ایران خیلی سخت است و بسیار بی‌رحمانه با فیلم‌ساز برخورد می‌شود».

    او با اشاره به این‌که جریان مافیایی در سینمای مستند ما وحشتناک‌تر از سینمای داستانی است، بیان کرد: «هیچ کس این موضوع را باور نمی‌کند مگر این‌که وارد این ماجرا شود به همین دلیل قصد دارم به خودم استراحت بدهم و یک فیلم داستانی بسازم. با خیال راحت پشت دوربین بایستم ۱۰ بار یک سکانس را تکرار کنم و به راحتی فیلمم را بسازم».

    خوشدست افزود: «هیچ کس نمی‌تواند درک کند که من برای ساختن یک فیلم مستند پنج ماه در یک زندان چه‌ها کشیدم. کسی نمی‌داند من در زندان‌های قرچک ورامین، رجایی‌شهر و اوین چه لحظات هولناکی را تجربه کردم، حال می‌خواهم با ساخت فیلم داستانی دیده شوم زیرا فکر می‌کنم اگر دیده شوم، فیلم‌های قبلی‌ام هم بهتر دیده خواهند شد».

    او ادامه داد: «اگر لیاقت داشته باشم و یک فیلم داستانی را خوب هم بسازم، آن قدری که در سینمای مستند درست و موثر عمل می‌کردم، نمی‌توانم در سینمای داستانی تاثیرگذار بگذارم چراکه معتقدم تاثیرگذاری که سینمای مستند اجتماعی در بین سوژه‌های واقعی دارد، سینمای داستانی ندارد. اگر شرایطم خوب بود و انگیزه داشتم و در مستندسازی این قدر اذیت نمی‌شدم، حوزه فعالیتم را تغییر نمی‌دادم. قطعا از این تغییر معذبم و حتما اذیت خواهم شد، اما به قول عباس کیارستمی باید جایم را در همین پشت میز عوض کنم و یک جای دیگر بنشینم و چاره‌ای ندارم».

    کارگردان «خط باریک قرمز» در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه داستانی هم با موضوعات اجتماعی فیلم خواهد ساخت، گفت: «قطعا بله و از این همه تجربه در این فضا به راحتی عبور نمی‌کنم. یک قصه‌ای دارم که از دل یکی از فیلم‌های مهم مستندم بیرون آمده و می‌خواهم آن را بسازم. این روزها با یکی از دوستانم که به گفته خودش به شدت از متریال و دارایی ۱۰ساله من خوشش آمده و مورد استفاده‌اش قرار گرفته، در حال نگارش فیلم‌نامه هستیم».

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *