×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر راه و شهرسازی:
ذوب آهن در شرایط تحریم، ایران را در جمع ریل سازان دنیا قرار داد

  • کد نوشته: 8382
  • اردیبهشت 30, 1400
  • وزیر راه و شهرسازی گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولیدکنندگان ریل دنیا قرار داد.
    ذوب آهن در شرایط تحریم، ایران را در جمع ریل سازان دنیا قرار داد

    به گزارش بازرگانی نخست نیوز، محمد اسلامی در هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن که دیروز ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و هم اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین جا شایسته می دانم از مسئولین و کارگران پرتلاش این مجموعه تشکر و قدردانی کنم.

    محمد اسلامی افزود: اولین هدف ما این بود که در راستای خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود. لذا شرکت‌ها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آنها کار را به نتیجه رساندند؛ اگر چه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود اما هم اکنون نتیجه‌اش این است که ریل در داخل کشور تولید می‌شود و برای پروژه‌های زیرساختی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

    محمد اسلامی ضمن تأکید بر حمایت از تولید داخل خاطرنشان کرد: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت حمل و نقل را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شأن مردم ایران باشد.

    وی افزود: حمایت از تولید داخل نقش به سزایی در توسعه راه آهن دارد، زیرا تفاوت در دانش و فناوری شکل می‌گیرد و برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم.

    اسلامی تصریح کرد: نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرآیندها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که بخشی از نتایج این تحول در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.

    وی گفت: با ریل گذاری که در خطوط راه‌آهن کشور انجام شده است ما از سال گذشته تا به حال در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه و نیز تا پایان خدمت دولت ۹۰۰ کیلومتر ریل گذاری می‌کنیم که ۶.۵ برابر معدل سال‌های گذشته بوده و این ثمره کار عزیزان فعال در این حوزه بوده است.

    مدیرعامل راه آهن: حل مسائل اولویت دار حمل و نقل ریلی در دستور کار شرکت راه آهن

    در ادامه این همایش، سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز گفت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، در توسعه صنعت ریلی کشور شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم و برنامه‌های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز به نقطه مطلوبی رسیده است.

    وی اضافه کرد: با تکیه بر توان متخصصان و تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم در توسعه کمی و کیفی صنعت ریلی کشور گام‌های مهمی برداریم.

    رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند گره‌ها و مسائل را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و در کنار آن فعالیت‌های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه‌های آن که اساتید دانشکده راه آهن هستند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار می‌باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *