×
×
جدیدترین‌‌ها

بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره بین المللی عکس رضوی رسید

  • کد نوشته: 66238
  • اردیبهشت 16, 1402
  • دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: ۲ هزار و ۱۳۹ اثر از ۳۶۲ عکاس به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال و وارد مرحله داوری شد.
    بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره بین المللی عکس رضوی رسید

    نخست نیوز : مهدی زابل عباسی درگفتگو باخبرنگار نخست افزود: در بین این آثار، عکس هایی از عکاسان ۱۲ کشور شامل کشورهای ترکیه، عراق، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، آلمان، عمان و بنگلادش نیز وجود دارد.

    وی خاطر نشان کرد: دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی یکی از برنامه های جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا(ع) متعلق به بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا(ع) است که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در مشهد با اعلام فراخوان عمومی با هدف اشاعه فرهنگ رضوی در راستای بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی – هنری در اقشار فرهیخته فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

    دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه های دبیرخانه دوازدهمین دوره از این جشنواره اعتلای فرهنگ عکس و عکاسی در محورهای خانواده با رویکرد فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین ارتباط جوانان به عنوان تاثیرگذارترین خوشه جمعیتی با شعائر دینی بود.

    زابل عباسی اذعان داشت: در جشنواره های قبلی تعداد مجاز آثار ارسالی برای هر شرکت کننده بین ۲۰ تا ۳۰ عکس در همه بخشها بود، با تصمیم دبیرخانه این دوره در راستای هرچه باکیفیت تر شدن روند برگزاری، تعداد آثار پذیرفته شده در هر بخش به پنج عکس تقلیل یافت تا ارتقای کیفی آثار به جای فزونی کمی در دستور قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: بازبینی آثار رسیده در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه و داوری نهایی آثار در ۲۷ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد، آثار پذیرفته شده در نمایشگاه پایانی این جشنواره مقارن با هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲ همراه با اعلام اسامی برگزیدگان نهایی به نمایش گذاشته می شود.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *