×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران؛
کماکان افزایش مرگ و میرهای کرونایی را داریم

  • کد نوشته: 5938
  • اردیبهشت 11, 1400
  • معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: کماکان افزایش مرگ و میرهای کرونایی را داریم و همچنان در اوج بیماری هستیم.

    کماکان افزایش مرگ و میرهای کرونایی را داریم

    به گزارش نخست نیوز ، نادر توکلی، روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت که در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: نیاز به حوزه آی تی و فناوری اطلاعات در دوران کرونا بالا رفته است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به موازات نیروهای درمانی به نیروهای آشنا به فناوری اطلاعات نیاز داریم.

    وی گفت: در حال حاضر وضعیت موج چهارم کرونا به گونه‌ای است که شاهد افزایش بار مراجعات سرپایی به موازات آن در بخش بستری‌ها هستیم. اما، هیچ بیماری سرگردان نمانده است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بار و فشار کاری به نحوی مدیریت شد تا سیستم چابک شود.

    وی از راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ برای پاسخگویی به بیماران کرونایی در استان تهران خبر داد و گفت: کماکان افزایش مرگ و میرها را داریم و همچنان در اوج بیماری هستیم.

    توکلی از روند رو به افزایش ترخیص بیماران بستری خبر داد و افزود: امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

    وی درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در خیز چهارم کرونا، گفت: عمدتاً در زمین برخی داروهای تزریقی از جمله رمدسیویر به دلیل آنکه مصرف افزایشی داشتیم، دچار کمبودی شدیم که به شکل موقتی برطرف شد.

    معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: در مورد برخی از محلول‌های درمانی مانند سرم و…، به طور موقت کمبودهایی گزارش شد که پیگیر رفع آن هم هستیم. در زمینه تخت بیمارستانی هم فعلاً کمبود نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *