×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در مشهد خبر داد:
معافیت مالیاتی برای سازندگان هنرستان

  • کد نوشته: 58453
  • بهمن 13, 1401
  • نشست تخصصی هم‌اندیشی بررسی مسایل مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حضور عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.
    معافیت مالیاتی برای سازندگان هنرستان

    نخست نیوز : نشست تخصصی هم‌اندیشی بررسی مسایل مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حضور عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش؛ علی نژاد مشاور اقتصادی معاون آموزش متوسطه؛ مستشاری رییس هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای؛ شریف الحسینی مدیرعامل مجمع و جمعی از متخصصان و دغدغه مندان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سالن نشست‌های مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد.
    در این نشست، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کارخانجات، صنایع و مراکز تولیدی که در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها سرمایه‌گذاری کنند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد و این موضوع کمک شایانی به امر تولید، مهارت‌آموزی و جذب متخصصان و کارآموزان حرفه‌ای در صنایع خواهد نمود.
    وی افزود: معتقدم باید به راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی باکیفیت، امکانات مجهز و به‌روز و احداث مکان‌های مناسب اقدام کنیم و در این خصوص می‌توان فرهنگ نذر را در کشور نهادینه کرد و خیرین را به سمت توسعه و احداث مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای سوق داد.
    وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور، هنرستان و مراکز فنی احداث می‌شود اما مدیران شایسته و دغدغه مند به کار گرفته نمی‌شوند. وی اضافه کرد: بنا داریم صندوق قرض‌الحسنه در جهت حمایت مالی از تولیدات هنرستانی تاسیس کنیم و برای فعالیت‌های تولیدی گسترده در این مراکز وام اشتغال‌زایی بدهیم.
    بیات با اشاره به این‌که خوشبختانه چارچوب صلاحیت حرفه‌ای در دولت جدید و هیات وزیران مطرح و همت خوبی در این حوزه صورت گرفته تصریح کرد: در تلاش هستیم که فرهنگ تولید محوری، اشتغال‌زایی و درآمدزایی را در هنرستان‌ها تقویت کنیم.
    مشاور اقتصادی معاون آموزش متوسطه نیز از هیات مدیره مجمع خواست پژوهش‌های صورت گرفته توسط مجمع در اختیار وزارتخانه قرار گیرد تا در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود. علی نژاد گفت: امیدواریم این همیاری در جهت توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مفید و کارساز باشد و ما نیز از این پژوهش‌ها به‌طورقطع بهره‌برداری خواهیم کرد.
    حمید مستشاری رییس هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در این نشست گفت: دعا می‌کنیم و امیدواریم این جلسات نقطه عطفی برای عملیاتی شدن مباحث مطرح‌شده باشد.
    وی افزود: توسعه فضای فیزیکی، تجهیزات آموزشی موردنیاز، آموزش هنرآموزان و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی را چهار رکن اساسی و پایه‌ای در فعالیت‌های مجمع قرار داده‌ایم و باید در راستای مطالبه گری قانونی از مسوولین حوزه مهارت‌آموزی حرکت کنیم.
    وی گفت: نذر برای اندیشیدن همانند نماز صبح واجب است؛ تدوین برنامه علمی توسط پژوهشگران و حرکت به سمت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی با شعار “ایرانِ فاخر با ایرانیِ ماهر” ضروری است و در این راستا نیاز داریم وزارت آموزش‌وپرورش همیار و مددیار ما باشد.
    در این نشست منصوره شریف الحسینی مدیرعامل مجمع نیز با ارایه گزارشی از اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی مجمع در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی گفت: در زمینه نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تحقیق و پژوهش ،تربیت مدرس و هنرآموز مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اقدامات خوب و مناسبی توسط کارشناسان و متخصصان دلسوز انجام داده و در این راستا می‌توانیم نتایج این تحقیقات و همیاری‌ها را در جهت توسعه حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی در اختیار جامعه آموزشی کشور قرار دهیم.
    شریف الحسینی مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در این نشست به اهداف مجمع اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط امروز ایران و چشم‌انداز ۲۵ ساله آینده در سه هدف کلی تعریف‌شده است: 1- جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی و افزایش توان اشتغال 2- تلاش در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 3- بهینه‌سازی و توانمندسازی مهارت‌های شغلی و رفع نارسایی‌ها و کمبودهای حرفه‌آموزی.
    وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های آمایش و پژوهش، مشارکت‌ها و منابع حمایتی، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و همچنین آموزش کارآفرینی و اشتغال گفت : فعالیت‌های این مجموعه به‌صورت کار تیمی توسط خیرین نیک‌اندیش و مسوولین همراه با برنامه‌ریزی‌های علمی و مدون طراحی و عملیاتی شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *