×
×
جدیدترین‌‌ها

حمله صهیونیست‌ها به جنوب دمشق

  • کد نوشته: 5047
  • اردیبهشت 2, 1400
  • منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

    حمله صهیونیست‌ها به جنوب دمشق

    به گزارش نخست نیوز، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند. لحظاتی بعد از این حادثه، اسراییل اقدام به بمباران مناطقی در جنوب دمشق، پایتخت سوریه کرد.

    به نقل از المیادین، ساعات اولیه بامداد پنجشنبه دوم اردیبهشت، رسانه‌های اسراییلی اعلام کردند که به نظر می‌رسد دست کم یک موشک به سمت تاسیسات هسته‌ای دیمونا در مرکز فلسطین اشغالی شلیک شده است.

    ساکنان محلی هم از شنیده شدن صدای انفجار خبر داده و گفتند شدت انفجار به قدری بوده که منزل آنها را لرزانده است.

    برخی رسانه‌های اسراییلی نیز از رهگیری یک فروند موشک توسط سامانه‌های پاتریوت اسراییل در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا خبر دادند. در مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی هم آژیر خطر به صدا در آمد.

    ساعاتی بعد، رادیو ارتش اسرائیل در اولین واکنش اعلام کرد، “آنچه اتفاق افتاده به نوار غزه مرتبط نیست” و  گمانه زنی‌ها درباره اینکه احتمالا حمله‌ای از خاک سوریه یا لبنان انجام شده باشد، تقویت شد.

    لحظاتی بعد از بیانیه ارتش، رژیم صهیونیستی دست به حملاتی علیه برخی مواضع در جنوب دمشق زد. حملاتی که به گفته مسوولان سوری 4 زخمی بر جای گذاشته و جز خسارات مالی تلفات جانی نداشت.

    خبرگزاری رسمی سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با “حمله موشکی اسراییل به منطقه الضمیر” در حومه دمشق خبر داد.

    ساعاتی بعد سخنگوی ارتش اسراییل مدعی شد یک موشک زمین به هوا از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شده که در منطقه بیابانی نقب سقوط کرده است.

    او گفت: در پاسخ به این اقدام ارتش اسرائیل سامانه پرتاب موشک و چند سامانه موشکی دیگر را در نزدیکی پایتخت سوریه هدف قرار داده است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *