×
×
جدیدترین‌‌ها

احیای 150 پایگاه‌ خدمات اجتماعی در محلات کم‌برخوردار

  • کد نوشته: 49440
  • مهر 4, 1401
  • سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح اجتماع محور توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در سراسر کشور برای ارائه خدمات اجتماعی، از احیای ۱۵۰ پایگاه خدمات اجتماعی طی سه ماه آینده در سراسر کشور خبر داد.
    احیای 150 پایگاه‌ خدمات اجتماعی در محلات کم‌برخوردار

    نخست نیوز :محمدرضا حیدرهایی ، با اشاره به فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی طی سال گذشته اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی برنامه‌ای تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است..

    وی با بیان اینکه بیشتر خدمات پایگاه‌های خدمات اجتماعی از نوع سطح سه اورژانس اجتماعی که کار شناسایی نقاط ‌آسیب‌خیز و کم برخوردار، خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی، روانشناسی و خدمات اجتماع محور را انجام می‌دهند، هستند، گفت: تا سال گذشته ۲۵۲ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح کشور فعال بودند. در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی با تصمیمی که مدیریت وقت سازمان گرفتند قرار بر این شد که کلیه فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی به مراکز مثبت زندگی منتقل شود.

    حیدرهایی درخصوص نحوه ارائه خدمات پایگاه‌ها به جامعه هدف بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های محلی، نقاط حساس شناسایی و سرشماری محلات هدف صورت گرفت و پس از آن با همکاری خود مردم ساکن در محلات و استفاده از ظرفیت معتمدین آن محلات نسبت به رفع مشکلات محلی اقدام می‌ شود. بعد از آن، پایگاه خدمات اجتماعی از آن محلات هدف در منطقه خارج و به محله دیگری برای ارائه خدمات منتقل و ادامه فعالیت به دست ساکنینی که آموزش‌های لازم را در این مدت دیده‌اند صورت می‌پذیرد.

    سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اما به دلیل اینکه در حال حاضر مدل کار در مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای است که شاید برخی از فعالیت‌ها و چشم‌اندازهایی که در پایگاه‌های خدمات اجتماعی به جامعه هدف ارائه می‌شود کمتر میسر شود، براین اساس تصمیم جدیدی گرفته شد که ۱۵۰ پایگاه‌ خدمات اجتماعی احیاء شود چراکه این احساس نیاز بود که تعدادی از پایگاه‌های خدمات اجتماعی در محلات کمتربرخوردار ایجاد شوند.

    وی با اشاره به اینکه جانمایی این پایگاه با همکاری مراکز مثبت زندگی و بر اساس نیاز سنجی که پیش از این صورت پذیرفته خواهد بود، گفت: کارشناسان در حال جانمایی این پایگاه‌ها هستند و تا قبل از پایان فصل پاییز این پایگاه‌ها افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *