×
×
جدیدترین‌‌ها

اعلام جزئیات محاسبه سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 49298
  • شهریور 31, 1401
  • دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی سازمان سنجش کشور، اطلاعیه‌ای درباره پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ منتشرکرد.
    اعلام جزئیات محاسبه سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲

    به گزارش نخست نیوز ، سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه اعلام کرد: بنابر مصوبه “سیاست‌ها و ضوابط سامان‌دهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” جلسه ۸۴۳ مورخ پانزدهم تیرماه سال ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغی مورخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ و ماده واحده ” تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰” جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ به ترتیب، مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغی مورخ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

    نکات اجرایی برای این مصوبه در جلسات ۳۱ مورخ چهاردم شهریور ۱۴۰۱ و ۳۲ به تاریخ ۱۵ شهریور ماه سال جاری، شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی و مصوب شد.

    براساس این مصوبه، نام و ضرایب دروس سابقه تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶، دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی براساس تصمیم‌های اتخاذ شده انجام‌می‌شود.

    همچنین ضرایب سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی، متغیر است.

    داوطلبان باید توجه کنند، سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه‌ دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی‌-فیزیک به میزان ۴۰ درصد قطعی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ است.

    میزان تاثیر دیپلم نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی سال ۱۴۰۲، ۳۰ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی نیز ۱۰ درصد قطعی است.

    حداکثر سهم دروس عمومی و سهم دروس تخصصی در نمره کل سابقه تحصیلی برای رشته‌های علوم‌ریاضی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی، ۲۶ درصد عمومی ۱۴ درصد تخصصی در سال ۱۴۰۲؛ ۲۸ درصد عمومی و ۲۲ درصد تخصصی در سال ۱۴۰۳ و ۳۰ درصد عمومی و ۳۰ درصد تخصصی برای سال ۱۴۰۴ و پس از آن درنظر گرفته شده است.

    سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه‌ دوازدهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌خارجه به میزان ۲۶ درصد با تاثیر قطعی است که شامل دروس عمومی می‌شود. مابقی به سهم کل نمره آزمون اضافه می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *